کد خبر: ۳۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ 06 March 2018

لزوم تکمیل خانه معلم ایذه برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی

با توجه به نزدیک بودن زمان تعطیلات نوروزی و ورودی مسافران به شهرستان ایذه لازم است مشکلات اقامتی و خدماتی موجود در آن در سریع‌ترین زمان برطرف شود.


این شهرستان به واسطه قرار داشتن در دروازه ورودی استان خوزستان از سمت استان‌های چهار محال و بختیاری و اصفهان و وجود آثار طبیعی، باستانی و گردشگری فراوان همواره میزبان جمع بسیار زیاد و چند صد هزار نفری مسافران نوروزی بوده و امسال نیز شهروندان آماده استقبال و پذیرایی از این مسافران هستند.

با این وجود همچنان مشکلاتی از گذشته در این شهرستان وجود دارد که شهروندان انتظار دارند در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال این مساله حل شود تا خدمات به مسافران در خور شان و در حد مناظر گردشگری شهرستان ارائه  شده تا با ایجاد رضایت زمینه تبلیغ شهرستان توسط گردشگران برای سال‌های آینده آماده شود.

یکی از مشکلات شهرستان نداشتن اقامتگاه و هتل برای اسکان مسافران به میزان کافی است که باعث حرکت مسافران به‌سمت مدارس شده است و این کار به دلیل عدم وجود امکانات رفاهی لازم مانند حمام و... باعث ترک سریع شهرستان توسط مهمانان و حرکت به سمت شهرهای با ظرفیت بالاتر می‌شود و از این‌رو نمی توان شاهد آورده مناسب در شهرستان بود.

با وجود اینکه اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در سال اخیر توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را در دستور کاری خود قرار داده است ولی اقشاری مانند فرهنگیان که برای بهره‌مندی از امکانات مربوط به قشر خود در شهرهای مختلف دارای خدمات ویژه هستند از داشتن این امکانات در ایذه بهره‌ای ندارند.

با وجود اینکه از سال گذشته مسئولان آموزش و پرورش شهرستان وعده راه‌اندازی و پیگیری آن را داده بودند، مسئولان فعلی این اداره این اقدام را انجام نداده و همچنان مشکلات به حال باقی است و این ساختمان به صورت نیمه کاره به حال خود رها شده است.

این در حالی است که قبلا ذکر شده بود وزارت نفت تامین بودجه این طرح را بر عهده داشته و با توجه به اینکه هزینه مصوب و وعده داده شده به پایان رسیده است دیگر منبعی برای تکمیل این طرح نیست و این مساله لازم است توسط مسئولان شهرستان در دستور جدی برای رفع قرار گیرد.

از دیگر مشکلات موجود در این شهر گردشگر‌پذیر، عدم سامان‌دهی وضعیت موجود در آسفالت خیابان‌های اصلی شهر است. کاری که در اواخر کار شورای سابق و همچنین شهردار سابق اعتبار آن اخذ شد و سرعت گرفته بود ولی در این دوره نشانی از آن شتاب وجود ندارد و لرزش و افتادن خودرو در چاله‌های وسط خیابان به وضوح خودنمایی می‌کند.

خارج از بحث آسفالت، عدم سامان‌دهی وضعیت دست‌فروشان سطح شهر، آلوده شدن خیابان‌ها به زباله حاصل دست‌فروشان، تشدید سد معبر، عدم سامان‌دهی وضعیت ورودی آثار گردشگری سطح شهر مانند اشکفت سلمان و... از جمله مواردی است که لازم است مسئولان شهرستان ایذه برای رضایت شهروندان و مسافران در این مدت زمان اندک باقی‌مانده به پایان سال انجام دهند.

*وضعیت آسفالت و موانع خیابان‌های شهر به بحران تبدیل شده است

یکی از شهروندان ایذه‌ای در این رابطه با اشاره به وضعیت بد خیابان‌های این شهر اظهار کرد:‌ با وجود اقداماتی که برای اصلاح خیابان‌های اصلی شهر صورت گرفته است، همچنان بحران آسفالت در آن خودنمایی می‌کند.

فرزاد اسکندری با بیان اینکه وضعیت موجود در معابر عمومی شهر ایذه در خور نام این شهر گردشگرپذیر چندهزار ساله به عنوان یکی از شهرهای بزرگ استان خوزستان نیست، افزود: در سال گذشته اقدامات در حال حرکت به‌سمت امیدواری برای اصلاح وضعیت خیابان‌های این شهر بود ولی متاسفانه در ماه‌های اخیر این تکاپو فروکش کرده و وضعیت آسفالت‌ریزی به لکه‌گیری‌های تکراری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آسفالت شهر ایذه در آستانه استقبال از چند صد هزار نفر مسافر نوروزی با لکه‌گیری اصلاح نمی‌شود عنوان کرد: حفاری‌های مکرر، ایجاد گودال در خیابان، وجود موانع بی‌رنگ و مرتفع و ترک‌های بزرگ بر پیکره این معابر نیازمند نگاه جدی‌تر مسئولان شهرداری است.

منبع: فارس
برچسب ها: ایذه