کد خبر: ۳۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ 06 March 2018

تنوع موجود در خوزستان یک فرصت مناسب برای گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: تنوع موجود در خوزستان یک فرصت مناسب برای گردشگری است.


علی‎رضا ایزدی در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: ما همه مدیون خوزستان هستیم زیرا این استان مادر تمام کشور است و در طول هشت سال دفاع مقدس مردم این دیار فداکاری و ایثارگری کردند.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان محصول همت و تلاش خیلی از عزیزان است که در حد توان خود در این عرصه فعالیت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان ظرفیت‌های زیادی دارد که باید به جامعه شناسانده شود.

وی اضافه کرد: ادعایم این است که خوزستان را می‌شناسم و با برنامه به این استان آمده‌ام،  باید در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان برنامه محور بود تا بتوان کارهای لازم را در این زمینه انجام داد.

ایزدی با تاکید بر این نکته که هیچوقت نیمه خالی لیوان را نمی‌بینم، عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان را با این شرایطی که هست تحویل گرفتم ولی نمی‌خواهم آن را با این شرایط تحویل بدهم زیرا با برنامه‌هایی که دارم اقدامات خوبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنوع موجود در خوزستان یک فرصت مناسب برای گردشگری است، گفت: در زمینه معرفی میراث فرهنگی خوزستان تبلیغات درستی انجام نشد و شیوه‌های به کار گرفته شده در این زمینه شیوه مناسبی نبود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: برنامه‌های زیادی برای توسعه حوزه تحت مدیریتم دارم که باید با صبوری اجرا شود زیرا در یک سال یا دو سال انجام نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تحول در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان خوزستان باید همه کمک کنند که در همین ارتباط دست یاری به سمت خبرنگاران و خبرگزاری‌ها دراز می‌کنم تا بدون در نظر گرفتن خاک و آلودگی هوا کارهایی را در این زمینه صورت بگیرد.

ایزدی در ادامه سخنان خود با انتقاد از برگزاری نمایشگاه سفال لالجین در اهواز اظهار داشت: ما در استان خوزستان باید تولید کننده سفال با نقوش اصلی و بسیار ازرشمند شوش و شوشتر باشیم نه اینکه اینها را رها کنیم و به سراغ سفال استان‌های دیگر برویم.

وی تاکید کرد: سفال لالجین هیچ سنخیتی با فرهنگ مردم و تمدن چند هزار ساله استان خوزستان ندارد، باید در این زمینه از ظرفیت‌های خود این استان بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به برخی سخنان در این جلسه تصریح کرد: نقد را قبول دارم نه نقدی که تخریب کند بلکه نقدی که سازنده و مطالبه گرانه باشد.