کد خبر: ۳۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ 12 March 2018

زمان استیضاح وزیر راه مناسب نیست

رییس انجمن راه‌سازی ایران معتقد است حتی اگر دلایل مطرح شده برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی دلایل محکم و قابل اتکایی بودند زمان در نظر گرفته شده برای استیضاح بدترین زمان ممکن است.
محمدباقر گلبن اظهار کرد: بخش قابل توجهی از دلایلی که برای اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس مطرح شده هیچ یک جزو مسئولیت‌های مستقیم وی نیست و با توجه به این‌که وزیر وظیفه مدیریت کلان تصمیم‌گیری‌ها در عرصه حمل و نقل را دارد نمی‌توان مسائلی مانند سقوط هواپیما را از مشکلات مربوط به شخص وزیر دانست.

به گفته وی وقتی مجلس شورای اسلامی چند ماه قبل به وزیر راه و شهرسازی مجددا رای اعتماد داده مشخص نیست که در طول چند ماه چه اتفاق کلانی در این عرصه افتاده که بار دیگر قصد دارد رای اعتماد نمایندگان به آخوندی را بسنجند.

رییس انجمن راه‌سازی ایران با بیان این‌که با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز استیضاح وزیر راه و شهرسازی یک اشتباه بزرگ و مهم است، تاکید کرد: حتی اگر دلایل نمایندگان برای استیضاح غیرقابل چشم‌پوشی بود می‌شد به ماه‌های پس از آغاز سال ۱۳۹۷ برای پیگیری این استیضاح فکر کرد.

گلبن درباره وضعیت راه‌سازان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، توضیح داد: نمی‌توان انتظار داشت امکانات فعلی در اختیار یک وزیر قرار گیرد اما از او توقع کشوری مانند سوئیس را داشت. وزیر راه و شهرسازی با وجود آنکه هیچ پولی به مجموعه تزریق نشده موفق شده تمام پیمانکاران را به کار بگیرد و بدون آنکه پیمانکاران منابع اعتباری خاصی دریافت کنند برای دولت پروژه‌ها را به جلو ببرند. وزیر راه و شهرسازی جز این موضوع چه کار دیگری می‌توانست انجام دهد؟

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی توقع‌ها در کشور ما واقعی نیست و بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و اجرایی کشور برخی انتظار معجزه دارند، در حالی که اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته مثبت بوده و کسی نمی‌تواند این اتفاق‌ها را رد کند.



منبع: ایسنا