کد خبر: ۳۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ 12 March 2018
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با پیگیری‌های وزیر ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی منتشر شد، گفت: در ۵ سال اخیر نسبت به تسویه بدهی‌های راه آهن و ایران ایر از طریق منابع صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی اقدام کردیم.
به گزارش سازه نیوز، امیرامینی با بیان اینکه در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ فعالیت‌هایی انجام شد که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بابت انتشار اوراق مشارکت و فاینانس بدهی ۴۸۰۰ میلیارد تومانی به بانک‌ها داشته باشد، گفت: با مدیریت و تصمیم‌گیری‌های تخصصی در چند سال گذشته برای اولین بار بر اساس ظرفیت‌هایی که در قانون پیش بینی شده و با مجوز هیئت دولت رقم ۴۸۰۰ میلیارد تومان به دیون دولت تبدیل شد بنابراین تعهدات وزارت راه و شهرسازی در این بخش را کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه تهاتر بدهی‌های دولت را عملیاتی کردیم اظهار داشت: در شرکت راه آهن و ایران ایر تسویه بدهی‌ها با صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی تا سقف ۳۵۰۰ میلیارد تومان به تصویب هیئت وزیران می‌رسد و به زودی به قانون تبدیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملیاتی کردن فاینانس دو پروژه ریلی تهران – مشهد و تهران – قم – اصفهان اظهار داشت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در این بخش تزریق شد که توانستیم ۱۵ درصد این رقم پروژه‌ها را به عنوان پیش پرداخت و هزینه‌های جاری تسویه و نسبت به عملی کردن فاینانس اقدام کنیم.

امینی ادامه داد: با توجه به کمبود ۱۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص نقدی برای رسیدن به اهداف حمل و نقل ریلی صرف شده و همزمان توانستیم ۵۸۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی به طرح‌ها اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: این میزان اوراق خزانه اسلامی به پروژه‌های مختلف و بابت تسویه بخشی از مطالبات پیمانکاران منتشر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه د اد: قطعا این اقدامات بی‌سابقه در وزارت راه و شهرسازی در سایه پیگیری‌های شخص وزیر انجام شده است و امیدواریم این روند رو به رشد در بخش‌های عملیاتی و اجرایی هم ادامه پیدا کند.



منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر: