کد خبر: ۳۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ 13 March 2018

آزمایش عملی کامیون‌های برقی تسلا در آمریکا

کامیون‌های تمام‌برقی تسلا به منظور بارگیری آزمایشی برای نخستین بار در حد فاصل ایالت های نوادا و کالیفرنیا بارگیری و جابجا شد.
به گزارش سازه نیوز، چند ماه پیش بود که شرکت تسلا موتورز آمریکا اعلام کرد که قصد دارد یک کامیون نیمه سنگین برقی با توان پیمایش ۲۰۰ الی ۳۰۰ مایل رونمایی کند.

ایلان ماسک - مدیر اجرایی شرکت خودروسازی تسلاموتورز -  اعلام کرده بود که این شرکت سازنده خودروهای برقی با برنامه‌های نوآورانه و جاه‌طلبانه خود، می‌خواهد در راستای گسترش و توسعه بازار خودروهای تولیدی خود و گذار از تولید خودروهای لوکس به سمت سیستم حمل و نقل تجاری، حرکت کند و بدین ترتیب چند ماه بعد از یک نمونه کامیون نیمه سنگین برقی رونمایی کرد.

حالا این کامیون برقی به منظور انجام آزمایش‌های نهایی و تولید انبوه، در حد فاصل ایالت‌های نوادا و کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا بارگیری و حرکت کرد. این کامیون جدید برقی به طور قطع، تحولات عظیمی در صنعت خودروهای سنگین و نیمه سنگین سیستم حمل و نقل ایجاد خواهد کرد چرا که قادر است با کامیون‌های دیزلی متعارف که توان پیمودن ۱۰۰۰ مایل را دارند، به رقابت بپردازد.

کامیون برقی تسلا قادر است ۲۰۰ الی ۳۰۰ مایل ( حدود ۸۰۵ کیلومتر ) را با هر شارژ بپیماید که در نوع خود بسیار شگفت‌انگیز است. این در شرایطی اتفاق می افتد که کامیون با سرعت ۱۰۴ کیلومتر در ساعت در حال حرکت است.

نخستین سفر کاری و جابجایی عملی کامیون برقی تسلا از کارخانه گیگافکتوری تسلا موتورز در ایالت نوادا به کارخانه همین شرکت در ایالت کالیفرنیاست. ایلان ماسک در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عکسی را منتشر کرده است که از بسته‌های باتری بارگیری شده توسط این کامیون و مسافت ۴۲۰ کیلومتری بین این دو کارخانه حاکی است.



منبع: ایسنا