کد خبر: ۴۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ 09 April 2018
حقیقی پور خبرداد:

پیشرفت 30 درصدی پنج تصفیه‌خانه فاضلاب خوزستان

مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان این‌که هر متر مکعب فاضلاب حدود 40 مترمکعب آب را آلوده می‌کند و برای حفاظت از منابع آبی استان و ارتقاء شاخص‌های حفظ محیط زیست احداث 5 تصفیه خانه در دست اجرا است، گفت:پنج تصفیه خانه فاضلاب از محل فاینانس بین المللی در حال حاضر 30 درصد پیشرفت دارند


صادق حقیقی پور اظهار کرد: واگذاری 100 هزار اشتراک جدید فاضلاب در استان به عنوان یکی از اهداف و برنامه‌های آبفا خوزستان در سال جدید است.

وی افزود: در راستای گسترش و ارتقا سطح خدمات رسانی به شهروندان در سال 97 از توانایی و پتانسیل همه واحدها استفاده خواهیم کرد تا 24 هزار اشتراک آب وارد مدار بهره‌برداری شود.

حقیقی پور به دیگر برنامه‌های سال 97 اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها و اهداف کاری آبفا خوزستان در سال 97 مستندسازی و اجرای طرح‌های متنوع فرهنگی به منظور وصول مطالبات معوقه مشترکین خانگی و غیرخانگی است.
وی اجرای مناقصه قرارداد تعویض 46 هزار کنتور خراب در سطح استان خوزستان، اجرای پروژه‌های مهمی در خصوص رفع و کاهش مشکلات شهروندان را از دیگر اولویت‌های این شرکت در سال 97 عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره آبفا خوزستان تصریح کرد: آبفا خوزستان تا سال 96 حدود 100 میلیارد تومان مطالبات معوقه دارد که با تشکیل کمیته پیگیری حقوقی، مطالبات از مشترکین غیرخانگی در حال پیگیری و وصول است و برای مشترکین خانگی نیز برنامه‌های خاصی در حال اجرا است که می‌توان از طرح آبان به عنوان یکی از اقدامات موثر در زمینه درآمدزایی و وصول مطالبات خانگی نام برد که در حال اجرایی کردن این طرح در خوزستان هستیم.

حقیقی پور به موافقتنامه‌های عمرانی برای اصلاح شبکه‌های آب استان در سال 96 اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها توانستیم اعتبارات خوبی برای اصلاح شبکه‌های آب در استان جذب و به عنوان اولین شرکت و تنها استان در کشور موافقتنامه بازسازی تاسیسات آبی استان نیز اخذ شد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با منطقه آزاد اروند و منطقه اقتصادی ماهشهر، اظهار کرد: انشاالله در سال جدید 150 هزار اشتراک در شهرهای آبادان و خرمشهر با اعتبار تخصیصی از سوی منطقه آزاد اروند اصلاح خواهند شد.

رییس هیئت مدیره آبفا خوزستان تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر امسال نیز سال سختی در پیش رو است و ضرورت دارد معاونت بهره‌برداری برنامه محورتر و پیشگیرانه‌تر در فصل تابستان عمل کند.

حقیقی پور گفت: جمع‌آوری مختصات جغرافیایی (GIS) مشترکین آب در سطح استان، تشکیل کارگروه تله متری و انرژی و برنامه‌ریزی در زمینه استفاده از انرژی بادی و خورشیدی از دیگر اقدامات موثر صورت گرفته در آبفا خوزستان است که بودجه خوبی نیز به آن اختصاص داده شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان همچنین با تقدیر از مدیریت بازرگانی که زمینه ساز تحول در خدمات رسانی به طرح‌های آب و فاضلاب در استان شده است و افزود: پس از یک دوره رکود کاری، طرح‌ها مجددا فعال شده‌اند و در حال حاضر 250 میلیارد تومان برای طرح بازسازی تاسیسات آبی و حدود 200 تا 300 میلیارد تومان هم برای طرح‌های فاضلاب بودجه تخصیص داده است که توسط معاونت فنی و مهندسی و دفتر فنی در حال اجرا است.

وی با بیان این‌که هر متر مکعب فاضلاب حدود 40 مترمکعب آب را آلوده می‌کند و برای حفاظت از منابع آبی استان و ارتقاء شاخص‌های حفظ محیط زیست احداث 5 تصفیه خانه در دست اجرا است، اظهار کرد: پنج تصفیه خانه فاضلاب از محل فاینانس بین المللی در حال حاضر 30 درصد پیشرفت دارند.

حقیقی پور، همچنین به معاونت برنامه‌ریزی تاکید کرد تا با تدوین برنامه استراتژی پنج ساله بستر لازم را برای تبدیل شرکت آبفا خوزستان به شرکت اول کشور فراهم کند.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته ابراز امیدواری کرد در سال 97 انشالله شاهد دستاوردهای خوبی برای شرکت آبفا خوزستان باشیم و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بتوانیم با نگاه به درون سازمان و دمیدن روح امید و ارتقا ارزش‌های سازمانی و همبستگی و حمایت بیشتر از همدیگر مشکلات باقی مانده را نیز مرتفع کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آبفا خوزستان