کد خبر: ۴۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ 10 April 2018

خارج کردن ۲۹ کیلو پلاستیک از لاشه نهنگ عنبر

کارشناسان حیات وحش از درون لاشه یک قطعه نهنگ عنبر که ماه فوریه در سواحل جنوبی اسپانیا پیدا شده بود ۲۹ کیلو گرم پلاستیک خارج کردند.
به گزارش سازه نیوز،  ‌آنها پس از پیدا کردن لاشه این نهنگ عنبر که طول آن ۱۰ متر بود ۲۹ کیلو گرم مواد پلاستکی از جمله کیسه پلاستیک، گالن و چندین تکه طناب را از داخل شکم این آبزی‌ بزرگ‌جثه بیرون کشیدند.

کارشناسان با انجام بررسی ‌های کافی تایید کردند تلف شدن این حیوان به دلیل بلعیدن این مواد پلاستکی بوده است. به گفته آنان مسدود شدن سیستم گوارشی نهنگ عنبر موجب عفونت در شکم آن و در نهایت مرگ این جانور شده است.

کارشناسان اظهار داشتند: پیدا شدن ۲۹ کیلوگرم مواد پلاستکی در شکم این نهنگ عنبر موضوع تعجب آوری نیست زیرا هر سال بیش از هشت میلیون تن ماده پلاستیکی وارد اقیانوس‌های جهان می شود.

به گفته کارشناسان وجود مواد پلاستیکی در دریاها و اقیانوس‌ها یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای حفاظت حیات وحش در سراسر جهان است زیرا بسیاری از حیوانات در این زباله‌ها گیر افتاده یا حجم بالایی از مواد پلاستیکی را می بلعند که منجر به تلف شدن آن‌ها می شود.

به گزارش ساینس الرت، پیش‌بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ میلادی در اقیانوس‌های سراسر جهان تعداد مواد پلاستیکی از ماهی‌ها بیشتر شود.



منبع: ایسنا