کد خبر: ۴۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ 12 April 2018

خوزستان سال گذشته ۲۳۵ روز ناسالم داشت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از رشد ۶۰ درصدی در تعداد روزهای ناسالم استان در سال گذشته خبر داد و گفت: خوزستان ۲۳۵ روز ناسالم داشت.‌


امید حاجتی امروز در شورای اداری خوزستان با بیان اینکه مدیریت و نظام مدیریتی استان نیازمند حمایت فرامنطقه‌ای و ملی است، اظهار داشت: در زمینه وسعت و جمعیت به نگرشی جدید و متفاوت از سایر استان‌ها نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه باید افزایش تفویض اختیارات پیش از این انجام می‌شد، افزود: میزان اختیاراتی که در سطح استان وجود دارد استانداری و تشکیلات اداری را در ارائه مطلوب خدمات با مشکل روبه‌رو کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بیان کرد: اگر وضعیت حمل و نقل جاده‌ای را در نظر بگیریم در این زمینه از نظر تن کیلومتر کالای جابجا شده رتبه نخست را داریم که این امر با موضوع راه‌های شریانی که در آن زمینه رتبه 14 را داریم، متناسب نیست و تناسبی ندارد.

مدیریت درصدی از استخدامی استان توسط شورای راهبردی

وی گفت: خوزستان تنها استان کشور است که سه اثر ثبت جهانی دارد ولی به دلیل سایه سنگین نفت بحث گردشگری نتوانسته آنچنان که باید توسعه یابد.

حاجتی با بیان اینکه خوزستان با توجه به نقشی که در وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور دارد نیازمند بازنگری در حوزه مدیریت و تفویض اختیار است، عنوان کرد: خواستاریم که درصدی از استخدامی استان را شورای راهبردی، مدیریت کند.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال 95 خالص مهاجرت به خوزستان منفی 80 هزار نفر است. شرایطی از جمله معضلات مرزنشینی و شرایط نامساعد جوی مثل پدیده گرد و غبار از دلایلی هستند که سبب مهاجرت و خروج نیروهای نخبه از استان شده است.

تنفس 235 روز هوای ناسالم در یک سال!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه ما در خوزستان انواع و اقسام پروازی‌ها را تجربه می‌کنیم، تصریح کرد: به طور مثال با افزایش حقوق کارکنان می‌توان شرایط نامناسب شتاب مهاجرت از استان را مدیریت کرد.

وی به تصویب نامه هیئت وزیران در زمینه واگذاری خانه‌های سازمانی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این موضوع مشوق‌ها را برای کارکنان کاهش می‌دهد و وقتی حقوق‌ها یکسان باشد و خانه سازمانی هم در کار نباشد کدام عقل سلیمی علاقه به ماندگاری در استان را خواهد داشت!

حاجتی از رشد 60 درصدی در تعداد روزهای ناسالم سال گذشته سخن گفت و بیان کرد: در سال گذشته 235 روز ناسالم بوده که از این تعداد 34 روز حاد بوده است.