کد خبر: ۴۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ 15 April 2018

۳۰ چشمه دائمی شهرستان کوهرنگ خشک شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی وقوع ۱۰ سال متوالی خشکسالی در استان ۳۰ چشمه دائمی تامین کننده آب مناطق روستایی شهرستان کوهرنگ خشک شد.

تورج احمدپور روز شنبه افزود: این چشمه‌ها با قدمتی بیش از 50 سال، آب مصرفی جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر از روستائیان شهرستان کوهرنگ را تامین می‌کند.
 
وی ادامه داد: خشکسالی های اخیر دبی آب چشمه کوهرنگ را از 600 به 300 لیتر کاهش داده و همین موضوع تامین آب برای مناطق روستایی این شهرستان را به ویژه در فصل تابستان با چالش مواجه کرده است.
 
احمدپور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از 90 روستا در استان از نعمت آب لوله کشی بهره‌مند شدند، تصریح کرد: با این وجود در فصل تابستان 40 روستای استان که بیشتر در شهرستان لردگان واقع هستند با تانکر آبرسانی می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری، جمعیت روستایی بهره مند از آب آشامیدنی این استان را 135 هزار نفر در قالب مجتمع‌ها و طرح‌های آبرسانی اعلام کرد.
 
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون است اما بیش از 90 درصد نیاز آبی خود را از منابع آب زیرزمینی تامین می‌کند که با توجه به خشکسالی‌های یک دهه اخیر، تغییر اقلیم و تبدیل بارش‌ها از برف به باران، چشمه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی با افت شدید مواجه و تامین آب برای مناطق شهری و روستایی استان را با چالش جدی مواجه کرده است.
منبع: ایرنا