کد خبر: ۴۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ 15 April 2018
معاون سازمان آب و برق خوزستان:

شهرداری اهواز از آب شرب برای فضای سبز استفاده نکند

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان این‌که بیش از 30درصد مصارف آب در فضای سبز شهر اهواز از آب شرب تصفیه‌شده است، گفت: شهرداری اهواز برای آنکه تامین آب شرب مردم با خطر مواجه نشود، باید وابستگی خود را به آّب شرب شهری قطع و فکری برای حل این مساله کنند.

مصطفی شبه با اشاره به استفاده آب شرب در آبیاری فضای سبز شهری توسط شهرداری اهواز، اظهار کرد: بخشی از آب فضای سبز شهر اهواز از طریق آب شرب تامین می‌شود و با توجه به وضعیت خشکسالی که اکنون با آن مواجه هستیم لازم است شهرداری اهواز نسبت به اجرای طرح جامع آبیاری فضای سبز اقدام کند.
 
وی با بیان این‌که بیش از 30درصد مصارف آب در فضای سبز شهر اهواز از شبکه آب شهری و آب شرب تصفیه‌شده است، افزود: این مساله مختص شهر اهواز نیست و همه شهرها با این مساله مواجه هستند اما در شهر اهواز بیش از 30درصد مصارف آب برای فضای سبز از آب شرب تصفیه‌شده است.
 
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: از سال‌های گذشته به شهرداری اهواز اعلام شده که باید برداشت از شبکه آب شرب را به تدریج کم کند تا میزان برداشت به صفر برسد اما اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه کافی نبوده است.
 
شبه عنوان کرد: شهرهایی مانند اهواز طرح جامع آبرسانی فضای سبز دارند و اگر این طرح از سوی شهرداری اهواز اجرایی شود، شهرداری می‌تواند وابستگی خود را به شبکه آب شرب شهر، قطع کند و دیگر برداشتی از آب شرب شهری نداشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: خشکسالی شرایط خوبی است که شهرداری اهواز به اجبار هم که شده، برای آنکه تامین آب شرب مردم با خطر مواجه نشود، وابستگی خود را به آّب شرب شهری قطع و فکری برای حل این مساله کند.
منبع: ایسنا