کد خبر: ۴۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ 15 April 2018

ضرورت سازگاری با تغییر اقلیم و خشکسالی موضوع زنگ آموزش

برنامه نهمین زنگ آموزش سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع ضرورت سازگاری با تغییر اقلیم و خشکسالی اختصاص یافته است که 27 فروردین ماه در سالن همایش های بین المللی این اجرا می شود.

سید ابوالقاسم موسوی سرپرست دفتر آموزش محیط زیست گفت: در این برنامه آموزشی، کارشناسان و صاحب نظران تجربیات موفق خود را در سازگاری با تغییر اقلیم و خشکسالی و آموزش جامعه روستایی برای مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت به شهرها تشریح می کنند.
وی افزود: قرار گرفتن ایران در کمربند نیمه خشک جغرافیایی و نوار بیابانی و همچنین میانگین بارش های کم کشور، مردم ما را ناگزیر ساخته است که با این شرایط سازگاری پیدا کنند و در صورت استفاده بهینه و مدیریت منابع آب قادر خواهیم بود از بحران های ناشی از کم آبی با کمترین مخاطره عبور کنیم.
وی ادامه داد: سخنرانان این برنامه زنگ آموزش، می کوشند ضمن بیان مفاهیم تغییر و نوسانات اقلیمی، اثرات آنها بر محیط زیست و مسایل اجتماعی ناشی از آن مانند مهاجرت را نیز تبیین کنند.
هفتمین زنگ آموزشی سازمان محیط زیست نیز 'ضرورت سازگاری با تغییر اقلیم و خشکسالی' بود که با توجه به اهمیت موضوع تکرار شده است.
اثرات تغییرات اقلیمی بر جوامع انسانی و تمدن ها، خشک شدن تالاب‌ها، ژینایی (پویایی) رودخانه ها و درس های محیط زیستی زلزله‌ ها برخی از موضوعات زنگ آموزشی سازمان محیط زیست بوده که تاکنون برگزار شده است.
منبع: ایرنا