کد خبر: ۴۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ 16 April 2018

رسیدگی به اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه دولت در لایحه پیشنهادی خود در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی نگاه درستی به داشته ها و وضع موجود نداشته است، گفت: رسیدگی و تصویب طرح پیشنهادی مجلس در این باره در دستور کار است.
به گزارش سازه نیوز، فرج الله رجبی از بررسی و تصویب نهایی قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران مجلس خبر داد و گفت: به زودی تا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری رسیدگی نهایی به این طرح در کمیسیون به پایان خواهد رسید.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس مدت زمان زیادی در انتظار ارسال لایحه دولت در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی بوده است، افزود: طرح دولت در این باره بعید است به این زودی ها آماده شود و نکته جالب این است که طرح مذکور از استحکام و قوام کافی نیز برخوردار نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در طرح پیشنهادی نمایندگان در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی نگاه تحولی به نظام مهندسی شده است، تصریح کرد: متاسفانه دولت در تدوین لایحه خود در این خصوص فقط به دنبال رفع تکلیف بوده و لایحه پیشنهادی از پختگی کافی برخوردار نیست.

رجبی با بیان اینکه دولت در طرح پیشنهادی خود نگاه درستی به داشته ها و وضع موجود نداشته است، گفت: غیر انتزاعی و غیر عملیاتی بودن لایحه مذکور ورود مجلس به بررسی لایحه تدوین شده را ضروری کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور حتم در اردیبهشت ماه سال جاری طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار خواهد کرد.