کد خبر: ۴۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ 19 April 2018

دستور بررسی مشکلات ارزی گردشگران صادر شد

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی گفت: مشکلات گردشگران درباره ارز در جلسه یکشنبه هیئت‌دولت و در جلسه‌ای جداگانه با معاون‌اول رئیس‌جمهوری بررسی شد.


علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی که در محل این انجمن برگزار شد افزود: با توجه به مشکلاتی که در بازار ارز وجود دارد، روز یکشنبه گذشته در جلسه هیئت‌دولت در این خصوص به‌طور مفصل صحبت کردم و در حضور رئیس‌جمهوری به این موضوع پرداختم و خوشبختانه دولت نیز به مسائل مرتبط با حوزه گردشگری توجه دارد.

او افزود: در حاشیه جلسه هیئت دولت نیز درخصوص مسائل مرتبط با ارز مسافرتی و ارزی که گردشگران ورودی به‌همراه دارند با معاون‌اول رئیس‌جمهوری مذاکراتی انجام شد و با دستور دکتر جهانگیری به رئیس کل بانک مرکزی قرار شد در جلسه‌ای با حضور معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و معاون بانک مرکزی این موضوع به‌طور ویژه بررسی شود.

مونسان در ادامه با اشاره به علاقه‌مندی و آمادگی سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف برای حمایت از گردشگری گفت: دولت به این موضوع توجه بسیاری دارد و در کشورهای مختلف سفرای کشورمان بسیار برای رونق و توسعه گردشگری علاقه‌مند هستند و در نمایشگاه فیتور اسپانیا شاهد این بودیم که سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا دو سه روز همراه من در این نمایشگاه حضور داشت و از غرفه‌ها بازدید می‌کرد.

او در ادامه به گردشگری الکترونیک نیز اشاره کرد و گفت: جهان به سمت ابزارهای هوشمند و الکترونیک حرکت می‌کند و آژانس‌های ما نیز از حالت سنتی خارج شود و به‌سمت الکترونیکی شدن حرکت کنند. استارت‌آپ‌ها حوزه‌های درآمدزایی هستند که بسیار سود آورند لذا باید به این سمت حرکت کرد، استارت‌آپ‌ها محدودیت مرزی برای تبلیغات ندارند و می‌توانند به افزایش تورهای ورودی کمک کند.

در این جلسه حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی توضیحاتی را درخصوص سابقه فعالیت این دفتر و اهداف و برنامه‌های آینده آن به معاون رئیس‌جمهوری ارائه کرد و با بیان این‌که ما را بازوان توانمند بخش دولتی بدانید افزود: ۸ اردیبهشت امسال مراسم شصتمین سال تأسیس این انجمن در برج میلاد برگزار خواهد شد و خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی در بین دفاتر خدمات مسافرتی وجود دارد و این جشن می‌تواند به هم‌افزایی هرچه بیشتر بین دفاتر کمک کند از شما دعوت می‌کنیم تا در این جشن حضور داشته باشید.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تصریح کرد: بسیار خرسند خواهیم بود تا از نظرات و ایده‌های شما در خصوص جشن ۶۰ سالگی با هدف رونق و توسعه گردشگری بهره ببریم.

تعدادی از اعضای هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی نیز در این جلسه در خصوص مسائل مختلف از جمله ارز مسافرتی، تورهای ورودی و خروجی، معافیت‌های مالیاتی، پروازهای چارتری، اعتبار مجوزهای بند ب و... به بیان نظرات خود پرداختند.

منبع: مهر
برچسب ها: گردشگری، ارز