کد خبر: ۴۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ 21 April 2018
استاندار خوزستان:

1000 میلیارد تومان اعتبار در سال 96 برای آب و فاضلاب خوزستان تخصیص یافت

استاندار خوزستان گفت: در سال 96، هزار میلیارد تومان برای آب و فاضلاب خوزستان هزینه تخصیص داده شد که تاکنون و با توجه به پایان نپذیرفتن سال مالی 96، 800 میلیارد تومان آن پرداخت‌شده است.


غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح و کلنگ زنی سه طرح که روز 30 فروردین در دزفول برگزار شد، اظهار کرد: آب و فاضلاب درواقع زیرساخت‌های کشور هستند، اگر بنا باشد که از تولید داخلی حمایتی صورت گیرد بدون حمایت از آب و برق این عمل امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: چند ماه گذشته وقتی در پی مسئله ریزگردها قطعی برق گسترده و در پی آن قطعی آب صورت گرفت در یک روز ما تولید 700 هزار بشکه نفت را از دست دادیم که این اهمیت برق را می‌رساند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: دولت پس‌ازآن اتفاق اقدامات مطلوبی انجام داده و به معنی واقعی کلمه برای اصلاح زیرساخت‌های استان خوزستان بسیج شده است.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین مصوبه برای خوزستان در 15 فروردین 96 را برای استان رقم زدیم که در بند اول آن به بهبود وضعیت اول آب و فاضلاب استان اشاره دارد.

شریعتی افزود:در سال 96، هزار میلیارد تومان برای آب و فاضلاب خوزستان هزینه تخصیص داده شد که تاکنون و با توجه به پایان نپذیرفتن سال مالی 96، 800 میلیارد تومان آن پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه غدیر برای خوزستان عنوان کرد: پروژه غدیر جز محدود پروژه‌هایی است که 100 درصد اعتبار آن جذب‌شده، در بخش فاضلاب بودجه فاضلاب استان خوزستان در سال 96 نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است.

استاندار خوزستان افزود: از سه درصد سهم نفت خوزستان 30 درصد را در حوزه اصلاح آب تخصیص داده‌ایم که این درصد در سال گذشته 300 میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: در بحث آب روستایی 500 میلیون دلار در کمیسیون تلفیق در نظر گرفته‌شده بود که سهم خوزستان از این مقدار 64 میلیارد تومان بود.

وی عنوان کرد: با تصویب دولت تصویب هر عددی که برای آب و فاضلاب در حوزه روستایی برداشت شود سهم خوزستان 150 میلیارد تومان باشد که با کاهش برداشت اما ما همچنان 150 میلیارد خود را دریافت می‌کنیم.

منبع: فارس