کد خبر: ۴۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ 21 April 2018
مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد:

بسترهای خوبی برای طراحی برنامه‌های فرهنگی و هنری در منطقه جنوب وجود دارد

مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه هشت در سال ٩٧ به میزبانی استان خوزستان در اهواز گفت: منطقه جنوب کشور یکی از قطب‌های مهم فرهنگی کشور است که دارای ظرفیت‌های بالقوه تاریخی و فرهنگی است.

  علی غیاثی‌ندوشن افزود: بسترهای خوبی برای طراحی برنامه‌های فرهنگی و هنری در منطقه جنوب وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای برگزاری جشنواره‌های مشترک در گستره استانی، منطقه‌ای، ملی یا حتی فراتر در سطح بین‌المللی و با مشارکت کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت مستمر و سالانه بهره برد.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس طرح قطب‌های فرهنگی و دینی در مناطق مختلف کشور است که با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه جنوب کشور می‌توان محوریت بعضی از برنامه‌ها را در این منطقه قرار داد.
 
در ادامه این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هدف از برگزاری این نشست را بررسی سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسایل فرهنگی، هنری و آموزشی عنوان کرد و افزود: اتفاقات خوبی در استان خوزستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و عمرانی در حال وقوع است.
 
محمد جوروند گفت: استان خوزستان استانی استراتژیک است که نیاز به معرفی ندارد و همه این استان را به خوبی می‌شناسند.
 
وی ادامه داد: با توجه به غرابت‌ها و اشتراکات فرهنگی استان خوزستان با استان‌های همجوار مانند چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان امیدوار هستم در شکل تقسیم‌بندی مناطق بازنگری صورت گیرد.
 
منطقه هشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، منطقه آزاد اروند، منطقه آزاد قشم و سیستان و بلوچستان است.

منبع: ایسنا