کد خبر: ۴۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ 21 April 2018

حمل‌ونقل خوزستان با طرح‌های توسعه فعلی تناسب ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قبول داریم که وضعیت حمل‌ونقل خوزستان با طرح‌های توسعه جاده‌ای، تناسب ندارد.
به گزارش سازه نیوز، خیرالله خادمی در نشست شورای برنامه‌ریزی توسعه استان خوزستان با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با یک برنامه منسجم تا آنجا که امکان‌پذیر است در حوزه راه و شهرسازی استان خوزستان تحولاتی ایجاد کنیم ولی قبول داریم که وضعیت حمل‌ونقل خوزستان با طرح‌های توسعه جاده‌ای تناسب ندارد.

خادمی بیان کرد: در ایام جنگ توسعه‌ای در حوزه حمل‌ونقل استان صورت نگرفت و بعد از جنگ هم آن خرابی‌هایی که در جاده‌ها و زیرساخت‌ها بود را اصلاح کردند. دو کریدور مهم کشوری داریم (یکی کریدور غرب کشور است که از بندر امام شروع و به سمت بازرگان می‌رود و از استان‌های غربی عبور می‌کند و دیگری هم کریدور جنوبی است که برای توسعه سواحل تعریف شده و از شلمچه شروع و تا سیستان و بلوچستان ادامه دارد) که از خوزستان می‌گذرند و از نمایندگان مجلس خوزستان تقاضا داریم چون بخش ساخت‌وساز و پیشنهادات اعتبارات با ماست ولی تصویب نهایی آن باید در مجلس انجام شود پس نیازمند توجه بیشتر در حوزه مجلس هستیم.

وی عنوان کرد: مطالعات برای طرح‌های توسعه‌ای در تمام نقاط خوزستان انجام شده است. خوزستان ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار در دهه ۸۰ داشت که ۷۰ درصد آن استانی بوده است؛ البته در بخش ریلی نیز اتصال از طریق مرکز کشور به خوزستان به شدت در حال پیگیری است و از محل منابع داخلی و فاینانس اقدام می‌کنیم. همچنین اتصال از سمت استان لرستان را نیز در دستور کار داریم.


منبع: مهر