کد خبر: ۴۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ 22 April 2018

طرح توقف پروژه‌های انتقال آب دوباره در مجلس مطرح می‌شود

طرح توقف پروژه‌های انتقال آب برای اولین بار به صورت قانونی مطرح شد و سعی می‌کنیم با اصلاح آن مجددا این طرح را در مجلس مطرح و به صورت قانونی طرح‌های انتقال آب را متوقف کنیم تا خیال مردم کشور و خوزستانی‌ها، از انتقال آب برای همیشه راحت باشد.


نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح توقف پروژه‌های انتقال آب در مجلس گفت: طرح توقف پروژه‌های انتقال آب برای اولین بار به صورت قانونی مطرح شد و سعی می‌کنیم با اصلاح آن مجددا این طرح را در مجلس مطرح و به صورت قانونی طرح‌های انتقال آب را متوقف کنیم تا خیال مردم کشور و خوزستانی‌ها، از انتقال آب برای همیشه راحت باشد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد  اظهار کرد: بحث انتقال آب به خصوص انتقال آب از سرشاخه‌های کارون یکی از دغدغه‌های جدی در کشور و استان خوزستان است و ضررهای هنگفتی به منطقه و کشور وارد کرده است.

وی افزود: بیشتر طرح‌های انتقال آب غیر کارشناسی و بدون مجوز زیست محیطی هستند و بر اثر لابی‌های افرادی ذی نفوذ در حال اجرا هستند که باید متوقف شوند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان استان بر اساس وظیفه ذاتی که دارند در دوره‌های مختلف بر روی مساله عدم انتقال آب بسیار کار کرده‌اند و فشار آورده‌اند تا شاهد اجرایی شدن این طرح‌ها نباشیم و خوشبختانه این تلاش‌ها باعث شده تا شاهد متوقف شدن برخی از طرح‌ها باشیم.

ناصری نژاد با اشاره به طرح توقف پروژه‌های انتقال آب در مجلس، عنوان کرد: نمایندگان خوزستان به دنبال آن بودند که قانونی وضع شود تا بحث انتقال آب به طور کامل منتفی و خیال مردم راحت شود. در این زمینه نمایندگان یک طرح دو فوریتی را امروز در مجلس مطرح کردند تا شاهد توقف طرح‌های انتقال آب در کشور باشیم.

وی ادامه داد: این طرح امروز در مجلس ارائه شد اما با توجه به این‌که سهم نمایندگان استان در مجلس از سهم کل مناسب نبود، رای نیاورد. برخی از نمایندگان فکر می‌کردند این طرح برای آن است تا برای همه مناطق تعیین و تکلیف شود و این مساله باعث شد تا به طرح رای ندهند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به دلیل این‌که احساس می‌کردند، طرح توقف پروژه‌های انتقال آب ممکن است مناطق آن‌ها را با مشکل مواجه کند به آن رای ندادند.

ناصری نژاد ادامه داد: طرح توقف پروژه‌های انتقال آب برای اولین بار به صورت قانونی مطرح شد و سعی می‌کنیم با اصلاح آن مجددا این طرح را در مجلس مطرح و به صورت قانونی طرح‌های انتقال آب را متوقف کنیم تا خیال مردم کشور و خوزستانی‌ها از انتقال آب برای همیشه راحت باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اب کارون