کد خبر: ۴۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ 24 April 2018
با تعویض و اصلاح خط انتقال آب شرب تاسیسات شهید کشتکار:

آب شرب 68 روستای شهرستان آبادان بلحاظ کمی و کیفی بهبود یافت

با تعویض و اصلاح خط انتقال آب شرب تاسیسات آبرسانی روستایی شهید کشتکار آب شرب 68 روستای شهرستان آبادان بلحاظ کمی و کیفی بهبود یافت.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبادان با بیان این مطلب افزود: عملیات تعویض این خط انتقال در راستای جلوگیری از هدر رفت آب و بهبود کمی و کیفی آب شرب این روستاها با جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر انجام شد.
سید داوود حسینی ادامه داد: فرسودگی شدید خط انتقال تاسیسات شهید کشتکار بدلیل شکتگی های مکرر باعث هدر رفت آب به میزان 4 هزار متر مکعب در طول شبانه روز می شد.
وی بیان کرد: عملیات تعویض و اصلاح این خط انتقال در 3 فاز انجام شده که در فاز اول و دوم از هدر رفت 2 هزار متر مکعب آب جلوگیری شد و در فاز سوم با تعویض 250 متر لوله خط انتقال، از هدر رفت 2 هزار متر مکعب دیگر در طول شبانه روز جلوگیری بعمل آمد.
گفتنی است سختی کار در این پروژه بدلیل عبور خط انتقال از میان اتوبان و گذر از زیر پل امام حسین(ع) بوده است که توسط پیمانکار و اکیپ تعمیرات و نگهداری این امور به انجام رسیده است.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر اقدام انجام شده در راستای بهبود کمی و کیفی آب شرب این 68 روستا اظهار کرد: 2 حوضچه شیرآلات 500 میلی متر تاسیسات آبرسانی روستلایی شهید کشتکار نیز بطور کامل تعویض شد که در بهبود کمی و کیفی آب شرب روستاهای تحت پوشش بسیار تاثیرگزار بوده است.
مدیر امور آبفاروستایی شهرستان آبدان یادآور شد: فاز سوم تعویض خط انتقال آب این تاسیسات با اعتباری افزون بر 5 میلیارد ریال انجام و به بهره برداری رسید.