کد خبر: ۴۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ 08 May 2018

قطعی آب در سبد کالای مردم اهواز

قطعی آب و افت فشار آب مدت‌ها است که به اجبار در سبد کالای مردم اهواز قرار گرفته و وقت و بی‌وقت موجب اذیت و آزار مردم شده است.


باز هم شهروندان اهوازی خبر می‌دهند که  آب برخی از مناطق شهر اهواز از روز گذشته بدون اطلاع قبلی قطع شده است.

قطعی آب و افت فشار آب مدت‌ها است که به اجبار در سبد کالای مردم اهواز قرار گرفته و وقت و بی‌وقت موجب اذیت و آزار مردم شده است.

یک شهروند اهوازی با ابراز نارحتی از این وضعیت گفت: 48 ساعت است که آب نداریم. تماس با آبفا هم بی‌نتیجه بوده و کسی پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان بگویند با دو بچه و یک سالمند در خانه بی‌آب چه باید کرد، گفت: کوی نفت و آغاجری مدت‌ها است با مشکل قطعی آب و افت فشار مواجه هستند. واقعاً دیگر از این وضع خسته شده‌ایم.

شهروند دیگری به فارس گفت: ما ساکن منابع طبیعی هستیم در 24 ساعت فقط 4 ساعت آب داریم مجبور شده‌ایم یک مخزن 2 هزار لیتری تهیه کنیم اما حتی آبی نیست تا مخزن پر شود.

وی با گلایه از ناکارآمدی مسئولان ذی‌ربط گفت: زن و بچه مردم چه گناهی کرده‌اند که باید چوب بی‌لیاقتی برخی مدیران را بخورند.

او ادامه داد: حالا که توانایی تأمین آب شرب مردم را ندارید حداقل وقتی انشعاب آب می‌کشید اعلام کنید ما در 24 ساعت فقط 4 ساعت می‌توانیم آب شرب را تأمین کنیم تا مردم تکلیف خود را بدانند.

یک خانم خانه‌دار از منطقه اسلام‌آباد هم با انتقاد از بی‌آبی مدام گفت: هر روز بعد از ظهر آب منطقه قطع می‌شود دیگر نمی‌دانیم چه باید بکنیم جانمان به لبمان رسیده است.

یک شهروند اهوازی که در منطقه کوی منابع طبیعی زندگی می‌کند، می‌گوید قطعی آب از 12 ظهر تا 3 بامداد یک امر طبیعی شده. او معتقد است آب را در اهواز جیره‌بندی کرده‌اند اما مسئولان صدایش را درنمی‌آورند.

محمد با خنده‌ای تلخ گفت: بزرگ‌ترین رودخانه کشور از دل اهواز عبور می‌کند ولی ما آب خوردن نداریم این اسمش مدیریت است؟

قطعی آب گزارش نشده است

سیامک شالویی، مدیر روابط عمومی آبفا اهواز می‌گوید: هیچ گزارشی مبنی بر قطعی آب گزارش نشده است و اگر در منطقه‌ای آب قطع شده باشد باید مشترکان با سامانه 122 تماس بگیرند.

وی می‌افزاید: احتمال شکستگی لوله در برخی از مناطق وجود دارد اما این موضوع زمانی مشخص می‌شود که شهروندان موضوع را با سامانه 122 مطرح کنند تا کارشناسان آبفا اعزام شوند.

شرکت آبفا تا کنون در خصوص قطعی‌های چندین ساعته آب در مناطق مختلف اهواز توضیحی ارائه نداده است. مردم از مدیر آبفای اهواز که از حمایت استاندار هم برخوردار است، می‌خواهند که اگر توان تأمین آب مردم اهواز را ندارد حداقل با اطلاع‌رسانی به موقع در زمان قطعی آب از مشکلات مردم بکاهد.

این‌ها گوشه‌ای کوچک از گلایه‌های مردمی است که کارون پرآب ترین رودخانه ایران شهرشان را به دو قسمت تقسیم کرده  اما قطعی آب مدام مثل خوره به جانشان افتاده و این در حالی است که رئیس جمهور روحانی در  اسفند 95 به مردم اهواز قول داده "اهواز دیگر شاهد قطعی آب نخواهد بود."

منبع: فارس
برچسب ها: اهواز، قطعی آب