کد خبر: ۴۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ 11 May 2018

زیرساخت‌های پیاده‌راه سازی در تهران باید ایجاد شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: رویکرد مدیریت شهری این است که به سمت نهضت پیاده‌راه‌سازی به منظور آرام‌بخشی مناطق مرکزی تهران پیش برود و تنها راهی که وجود دارد تا شهر تهران از شرایط ماشین‌محور خارج شود، ایجاد پیاده‌راه در مراکز شهر تهران است.


محمد سالاری درباره پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی در شهر تهران اظهار داشت: ما در برنامه پنج ساله و سالانه شهر تهران موضوع پیاده‌راه محور کردن بخشی از معابر و میادین را در دستورکار داریم.

وی افزود: رویکرد مدیریت شهری این است که به سمت نهضت پیاده‌راه‌سازی به منظور آرام‌بخشی مناطق مرکزی تهران پیش برود و تنها راهی که وجود دارد تا شهر تهران از ماشین‌محور خارج شود، ایجاد پیاده‌راه در مراکز شهر تهران است.

سالاری افزود: برای رسیدن به همین هدف، مجموعه‌ای از تمهیدات و زیرساخت‌ها باید فراهم شود، از جمله اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی، ریلی و نوسازی ناوگان حمل و نقل باید اقدامات اساسی صورت بگیرد تا مردم برای تردد در محدوده‌های شهر گزینه‌های مختلف حمل و نقل عمومی را در دسترس داشته باشند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اظهار داشت: در صورتی که زیرساخت‌ها مهیا شوند می‌توانیم به راحتی به سمت پیاده‌راه محور کردن و کاهش ورود اتومبیل در مرکز تهران پیش برویم، ولی تا زمانی که این چرخه کامل نشده باشد و زیرساخت‌ها مهیا نباشد، نمی‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

منبع: فارس