کد خبر: ۴۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ 12 May 2018
رئیس سازمان امداد و نجات عملیات سیل و آبگرفتگی را تشریح کرد

فوت 5 نفر بر اثر سیلاب‌های اخیر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح جزئیات عملیات امدادرسانی در استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی از ادامه امدادرسانی‌ها در پنج استان و عملیات جستجو برای پیدا کردن یک مفقودی در استان البرز خبر داد و گفت: تا کنون پنج نفر بر اثر ریزش منزل مسکونی صاعقه و غریق سیلاب، جان خود را از دست داده‌اند.
 
مرتضی سلیمی با اشاره به جزئیات عملیات سیل و آبگرفتگی اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر از 18 اردیبهشت تا ساعت 6 امروز در 17 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و همدان امدادرسانی کردند و تا کنون در 91 شهر، روستا و مناطق عشایر نشین به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه به 8690 نفر امدادرسانی شده است، افزود: در این مدت 286 نفر اسکان اضطراری داده شدند. دو نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و به 44 نفر نیز خدمات سرپایی ارائه شد.
 
وی با اشاره به آمار تلفات مربوط به بارش‌های اخیر،‌ گفت: تا کنون دو نفر بر اثر ریزش منزل مسکونی در چهارمحال و بختیاری، یک نفر بر اثر صاعقه در اشنویه، یک نفر در خوی به دلیل غریق سیلاب و یک نفر نیز در اهر بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند که مجموعا تعداد فوتی‌ها به پنج نفر رسیده است.
 
وی همچنین گفت:‌ در طالقان در استان البرز یک نفر مفقود شده است که جستجو برای پیدا کردن این فرد ادامه دارد.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در این مدت 448 امدادگر در قالب 115 تیم امدادرسانی کرده‌اند گفت: این افراد در طول عملیات 89 واحد مسکونی را از آب تخلیه کردند همچنین سه دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده است.
 
وی با اشاره به توزیع اقلام مختلفی از جمله چادر، پتو، موکت و اقلام تغذیه‌ای در میان حادثه دیدگان، گفت: امدادرسانی در استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، فارس و کرمانشاه ادامه دارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سیلاب