کد خبر: ۴۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ 16 May 2018

کدام استان‌ها سهمیه بیشتری در استخدام سازمان حفاظت محیط زیست دارند؟

مدیر کل امور اداری سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به استخدام ۲۰۰ نفری سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: نیاز این سازمان به نیروی انسانی خیلی بیشتر است. به همین علت سعی کردیم با وجود محدودیت در استخدام، خلاهای کارشناسی محیط زیست کشور را مورد توجه قرار دهیم.


مهدی حسینی با اشاره به اینکه استخدام ۲۰۰ نفره کارشناسان برای محیط زیست توزیع استانی دارد، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای حل معضلات محیط زیستی کشور سعی کرده رشته‌های تخصصی مورد نیاز را به کار بگیرد و از اخذ رشته‌های تکراری خودداری کند. با توجه به تعداد محدود استخدامی‌ها، سازمان حفاظت محیط زیست با تمرکز بر خلاهای موجود در کشور از جمله در حوزه‌هایی مانند آلودگی هوا، پایش آلایندگی صنایع،  گرد و غبار و سایر موضوعات مبتلا به رشته‌های مورد نیاز سازمان هدف قرار داده شود.

محیط زیست تنها در مقاطع کارشناسی ارشد به بالا نیرو جذب می‌کند

وی با تاکید بر اینکه سازمان اداری و استخدامی کشور برای استخدام ۲۰۰ نیرو برای محیط زیست تنها برای مقاطع کارشناسی ارشد به بالا مجوز داده است، اظهار کرد: بر همین اساس بخش‌های تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست کمبود و خلاها را در حوزه کارشناسی و رشته‌های اولویت‌دار را به سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده است.

مدیر کل امور اداری سازمان حفاظت محیط زیست در مورد سهمیه استان‌ها از استخدام‌های محیط زیست گفت:۸۰ درصد از ۲۰۰ نیروی استخدامی در بین استان‌ها توزیع خواهند شد و برای استان‌هایی که نیازمندی بیشتری دارند سهمیه بالاتری اختصاص داده شده است البته توزیع ۲۰۰ نیرو بر اساس نیازسنجی است که کمیته‌های مختلف کارشناسی در سازمان محیط زیست انجام داده‌اند.

استان‌هایی که سهمیه بیشتری در استخدام محیط زیست دارند

وی افزود: به صورت پایه‌ای به همه استان‌ها چهار سهمیه اختصاص داده شده است اما برخی استان‌ها مثل خوزستان که با مشکل گرد و غبار مواجه است سهمیه بیشتری دریافت کرده‌اند همچنین استان بوشهر به دلیل استقرار شرکت‌های پتروشیمی عسلویه و ضرورت رفع آلودگی این صنایع نیاز بیشتری به کارشناس دارد و سهم بیشتری هم به آن اختصاص داده شده است. افزون بر اینها استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان نسبت به بقیه استان‌ها سهمیه بیشتری دارند.

حسینی در ادامه با اشاره به کمبود کارشناس در سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در کل مجوز استخدام بسیار محدود است و نیاز سازمان حفاظت محیط زیست خیلی بیش از این‌هاست اما به هر حال دولت تصمیم گرفته که امسال تنها ۲۰۰ نفر را در حوزه کارشناسی به سازمان اختصاص دهد. نیروهای جدید به شکل پیمانی با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری خواهند داشت.

مدیر کل امور اداری سازمان حفاظت محیط زیست در پایان در مورد کارمندان قراردادی سازمان محیط زیست و نحوه تبدیل وضعیت آنها اظهار کرد: طبق قانون همه افرادی که به دنبال تبدیل وضعیت هستند، باید در آزمون استخدامی شرکت کنند، فرقی هم نمی‌کند که کارمند سازمان باشند یا اینکه به تازگی بخواهند جذب سازمان محیط زیست شوند بنابراین همه باید در یک شرایط مساوی در آزمون شرکت کنند و افرادی که به طور قراردادی با سازمان همکاری دارند، باید در رقابت با سایر شرکت‌کننده‌ها ضمن کسب نمره علمی، در مصاحبه شرکت کنند. قانون این اجازه را نمی‌دهد که هیچ اولویتی برای کارمندان سازمان محیط زیست که دنبال تبدیل وضعیت هستند، قائل شویم.

سازمان حفاظت محیط زیست هفته پیش اعلام کرد که برای تأمین نیروی انسانی خود قصد دارد از طریق آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۷، ۲۰۰ نفر  را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به‌ صورت پیمانی جذب کند. شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی محیط زیست در سال ۱۳۹۷ باید به منظور ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  مراجعه کنند. ثبت‌نام آزمون از روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) شروع شده و تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. آزمون استخدامی در۱۵ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا