کد خبر: ۴۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ 17 May 2018
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی در مناطق محروم اولویت است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی به ویژه در مناطق محروم یکی از اولویت های اساسی ما است.


مجید قدمی عصر امروز در حاشیه افتتاح سالن ورزشی کودکان استثنایی در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه نشان از عدالت آموزشی دارد که یکی ای شعارهای است که وزارت علوم می دهد.

وی افزود: در همین راستا توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی به ویژه در مناطق محروم یکی از اولویت های اساسی ما است.

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: به لحاظ اینکه گروه های مختلفی تحت پوشش ما هستند؛ ناگزیر هستیم که نسبت به تأسیس این مراکز آموزشی اقدام کنیم.

قدمی گفت: درکنار مرکز اوتیسم که در حال ساخت است در چنین منطقه ای از اهواز نیاز بود که این طرحی اجرا شود تا کودکان آسیب دیده ذهنی به ویژه دوره پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای بتوانند آموزش ببینند.

وی افزود: روند بودجه آموزش و پرورش استثنایی نشان می دهد که دولت تدبیر و امید تصمیم جدی بر حمایت از آموزش و پرورش استثنایی دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در حال حاضر پنج برابر دانش آموزان عادی برای دانش آموزان استثنایی هزینه می کنیم، گفت: نیازهای سخت افزاری ما در مناطقی مثل خوزستان به دلیل تورم و تراکم جمعیت بالا است ؛ در این راستا هم کار تشخیصی را دقیق تر انجام می دهیم و هم دانش آموزان بیشتری را شناسایی می کنیم.

قدمی بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که گروه های هدف مان به طور کامل از هم جدا شوند و در مدارس خاص تحصیل کنند.

وی ادامه داد: با کمک خیران مشکلات سخت افزاری را برطرف و با سیاست هایی که اعمال می کنیم هیچ دانش آموزی بیرون از مدرسه نخواهد ماند.

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: از یک هزار و 570 مدرسه استثنایی در کشور تقریبا ۲۰۰ مدرسه خیر ساز است ولی نیازمند گرایش خیران به سرمایه گذاری در مدارس استثنایی هستیم و از آن استقبال می کنیم.

منبع: مهر