کد خبر: ۴۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ 19 May 2018
نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان:

مسئولان مکلف به رفع مشکلات کارگری هستند

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان گفت: ضرورت دارد برای حمایت از تولید ملی و افزایش بهره‌وری، مشکلات کارگری رفع شود و مسئولان مکلف به رسیدگی به این امر هستند.


علی گلمرادی روز جمعه در نشست با نمایندگان کارگری شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: به دلیل شرایط خاص حوزه انتخابیه و وجود مجتمع‌های متعدد پتروشیمی و شرکت‌های وابسته به آنها، مسائل و مشکلات کار و کارگری نمود بیشتری پیدا کرده و رسیدگی به این معضلات مستلزم همیاری و همت مضاعف تمامی مسئولان مربوطه است.

وی افزود: لزوم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و انتظار یکسان‌سازی حقوق و مزایای کارکنان به ویژه افراد شاغل در صنایع، دو موضوع مهم مطرح شده از سوی نمایندگان کارگری است.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمامی مسائل و دغدغه‌های کارگری باید به طور مستند تا دو هفته آینده ارائه شود تا از طریق مسئولان ذی‌ربط به آنها رسیدگی شود.

وی بر پیگیری مجدانه رفع مشکلات کارگری تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات کارگری همواره از دغدغه‌های اصلی ما بوده، در جلساتی نیز که پیش از این در فرمانداری با حضور نمایندگان کارگران در شرکت‌های مختلف پتروشیمی‌ها برگزار شده بود دغدغه‌های کارگران به تفکیک بیان شد و این جلسات منتج به اخذ تصمیماتی در این رابطه شد تا برای فراهم آوردن آرامش محیط کاری تلاش شود.

گلمرادی اضافه کرد: در بهمن ماه سال گذشته پیرو جلسه‌ای که در فرمانداری بندر ماهشهر برگزار شده بود قول‌های مساعدی از سوی مسئولان صنایع پتروشیمی برای رفع برخی از مشکلات کارگری تا تیرماه سال ۹۷ اخذ شد، یکی دیگر از اقدامات در حوزه کارگری پیگیری اختصاص ۱۰ درصد از محل ارزش افزوده به جامعه کارگری بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۸ است که بتوان امکانات رفاهی بیشتری به ویژه در حوزه سلامت و ورزش آنها فراهم کرد. این موضوع با جدیت در حال پیگیری است و به زودی اجرایی می‌شود.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر تقویت جامعه کارگری و ارتقای بهره‌وری محیط کاری تصریح کرد: شرایط امروز کشور، شرایط خاصی است و بیش از هر زمان دیگری ضرورت همگرایی و همت مضاعف همه ارگان‌های اجرایی، اداری و سیاسی کشور برای حل مشکلات اساسی احساس می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی جامعه ما معیشت و اشتغال است که ضرورت دارد در راستای تقویت جامعه کارگری و ارتقا بهره‌وری آن گام برداریم و رونق اقتصاد را از طریق ایجاد انگیزه کارکنان و کارگران و بهره‌وری هرچه بیشتر از منابع در سطح سازمان‌ها محقق کنیم.

گلمرادی ادامه داد: امروز حوزه انتخابیه ما نقش اساسی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند و تعداد زیادی از نیروی انسانی در حوزه عملیاتی مشغول به کار هستند، از این رو حفظ وضع موجود اشتغال و حاشیه امنیت شغلی آنها بسیار حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: کارخانجات پتروشیمی مستقر در کشور از سوددهی و درآمدزایی قابل قبول و پایداری برخوردارند، بنابراین جامعه کارگری نیازمند مساعدت و همکاری بیشتری است چرا که نقش موثری در صیانت از چرخه اقتصادی دارند.

وی اظهار کرد: مواردی که امروز در جلسه مطرح شد تماما تصدیقی بر وجود تبعیض و بی‌عدالتی در برخورد با این قشر است، توزیع حقوق‌ها و مزایا کاملاً مغایر با مؤلفه عدالت‌محوری انجام می‌شود.

گلمرادی یادآور شد: مقرر شد در جلسه دیگری ظرف دو هفته آینده با حضور مسئولان ذی‌ربط در منطقه ویژه اقتصادی و فرماندار، موارد این جلسه را ارزیابی و پیگیری کنیم و هم مسائل و مشکلات پیش روی جامعه را به سمع و نظر مسئولان در منطقه ویژه اقتصادی برسانیم و آنها را بر اساس یک برنامه زمانبندی مکلف به رسیدگی به تمامی مصوبات کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با تاکید بر لزوم عمل به شعار سال عنوان کرد: لازمه تحقق شعار امسال حمایت از جامعه کارگری است که تلاش و انگیزه بیشتری در امر تولید شکل بگیرد و با هدف کاهش نیازمندی به کالاهای وارداتی، شاهد ایجاد زیرساخت‌ها و کارگاه‌های تولیدی باشیم، بنابراین نباید نسبت به مسائل کار و کارگری سهل‌انگاری شود بلکه باید با دقت بیشتر به آنها بپردازیم.

وی ادامه داد: بر اساس مکاتباتی که با وزیر نفت و وزارتخانه‌های مرتبط و همچنین کمیسیون انرژی مجلس داشتیم تمامی مشکلات کارکنان در حوزه نفت و انرژی و پتروشیمی گوشزد شده و به رفع آنها در اسرع وقت تاکید شده است، در سال ۹۷ نیز این پیگیری‌ها را به طور مستمر خواهیم داشت، یقیناً امسال  نتایج متفاوت و ارزنده‌ای خواهیم داشت.

گلمرادی افزود: با توجه به پیگیری‌های مستمر و موکدی که در سال گذشته با پتروشیمی‌ها انجام شد اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت‌های فعال پتروشیمی اجرا شد و پیشرفت خوبی داشت، پیش‌بینی می‌شود تا قبل از اواسط سال جاری این کار نهایی شود و همه شرکت‌ها این طرح را اجرا کنند.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر یکی از معضلات اساسی در حوزه کارگری وجود نواقصی در قوانین اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است که کارفرما بدون هیچ دلیل موجهی می‌تواند کارگران را یک جانبه اخراج کند، این یک ظلم و اجحافی در حق کارگر است.

وی در پایان گفت: با جدیت در حال پیگیری این موضوع از کمیسیون تخصصی مجلس هستم، ضرورت دارد نمایندگان کارگران نیز در احصای نواقص و کمبودهای این قانون تلاش کنند به گونه‌ای که مبنای پیگیری ما در مجلس شود.

منبع: مهر
برچسب ها: ماهشهر