کد خبر: ۴۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ 19 May 2018
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

83 درصد سد زاینده‌رود خالی است

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه تنها 17 درصد حجم سد زاینده رود پر است، گفت: نیاز بخش شرب از منابع آب استان اصفهان به 400 میلیون متر مکعب رسیده است.
به نقل از شرکت آب منطقه ای اصفهان، سعید قدوسی پور در نشست با قائم‌مقام مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، با تاکید بر نقش حساس روحانیون در انتقال صحبت های مسئولان به مردم، اظهار کرد: فرهنگ سازی بخشی از فرهنگ دینی ما است و در بحران هایی مانند بحران آب، روحانیون می توانند با انتقال مسائل به مردم در تشریح واقعی رخدادها نقشی مهم ایفا کنند.
 
وی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب در بخش شرب مصرف آب از حوضه زاینده رود تنها 30 میلیون مترمکعب بود که امروز با افزایش جمعیت این مقدار به 400 میلیون متر مکعب رسیده است.
 
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به بارش‌های اخیر، افزود: ذخیره حجم مخزن سد زاینده رود به حدود 250 میلیون مترمکعب رسیده که فقط 17 درصد حجم سد است.
 
وی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی مصرف آب، افزود: امسال آمار کل بارش در اصفهان 50 درصد سال گذشته است و متوسط بارش در سال‌های گذشته در شهر اصفهان 100 میلی‌متر و در کشور 250 میلیمتر بود.
 
قدوسی پور با اشاره به سرانه مصرف آب در کشور که تقریباً 2 برابر سرانه متوسط دنیا است، گفت: با ارزش ترین منابع امروز، آب است و لازم است برای مواجه نشدن با مشکلات اساسی در سال های آتی مصرف درست و صرفه جویی را سر لوحه خود قرار دهیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سد زاینده رود