کد خبر: ۴۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ 20 May 2018

بی تاثیری برنامه دولت در حوزه مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید سیاست های کلان تسهیل گری در حوزه خانه دار شدن مردم را تبیین و به تایید مجلس برساند.
به گزارش سازه نیوز، فرج الله رجبی با اشاره به آمارهای بانک مرکزی در خصوص رشد 180 درصدی وام مسکن در حوزه ساخت و ساز و رشد 28 درصدی تسهیلات خرید مسکن، گفت: باید بپذیریم که موفقیت در ارایه تسهیلات مسکن نیاز به یک نوع سیاست گذاری، راهبرد و اعمال سیاست های اجرایی در کنار مداخله دستگاه های ذی ربط  و وزارتخانه های اقتصادی دولت دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مداخله بانک مرکزی در سقف تسهیلات، نرخ سود و مدت بازپرداخت وام مسکن مهم است، افزود: اگر دولت نخواهد مجموعه مسکن را به صورت واحد ببینید و در پی تصمیم گیری به صورت نقطه ای باشد به طور حتم به نتیجه نخواهیم رسید.

دولت راهبردی برای تسهیلات دهی در بخش مسکن داشته باشد

رجبی با تاکید بر اینکه دولت تسهیلات دهی در حوزه مسکن را باید در غالب راهبرد نشان داده و اهداف کمی برای آن در نظر بگیرد، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید سیاست های کلان تسهیل گری در حوزه خانه دار شدن مردم را تبیین و به تایید مجلس برساند.

وام مسکن
وی با بیان اینکه اهداف کمّی دولت در حوزه تسهیل گری در بخش مسکن باید مشخص باشد، گفت: ارایه گزارش های منسجم به دستگاه های نظارتی از جمله اقداماتی است که باید از سوی دستگاه متولی حوزه مسکن جدی گرفته شود تا به این ترتیب پیشرفت کارها بدون نواقص صورت بگیرد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بخش مسکن در کشور ما یک خرده سیاست نیست، افزود: این مهم یک راهبرد کلان در حوزه اشتغال ملی است و تا دولت به طور جد به آن نپردازد و تا وزارت راه و شهرسازی نخواهد به مثابه پاک کردن صورت مسئله به اتلاف منابع منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نحوه فعلی تسهیلات دهی تاثیر نهایی و واقعی تاکنون نداشته از این رو لازم است اهداف کمّی در حوزه تسهیل گری در حوزه خانه دار شدن مردم تبیین شود.