کد خبر: ۴۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ 22 May 2018
مدیرسازمان مردم نهاد جوانان وارث زمین مطرح کرد

توازن بین سنت و صنعت راهی برای اجرای طرح سه‌شنبه‌های سبز در مازندران

مدیر سازمان مردم نهاد جوانان وارث زمین گفت: توازن بین سنت و صنعت راهی برای اجرای طرح سه‌شنبه‌های سبز در مازندران است.


شاهین دهستانی با بیان این که برقراری توازن بین سنت و صنعت می‌تواند راهی برای اجرای طرح سه‌شنبه‌های سبز در مازندران باشد، اظهار کرد: عوامل ناقص ماندن طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در مازندران و شهرهای آن، نبودن بستر لازم و آمادگی سخت افزاری برای اجرای این طرح است.

وی با شاره به این که شهرداری‌ها باید در کنار اجرای تمام طرح‌های خود به فکر ایجاد زیرساخت های لازم برای طرح‌های پیاده‌روی و دوچرخه سواری برای هموار ساختن اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در استان باشند خاطرنشان کرد: روستاها و دهیاری‌ها می‌توانند به بهترین شکل از فضاهای موجود در حاشیه مزارع کشاورزی برای نشاط در جامعه اقداماتی را طرح‌ریزی کنند تا رغبت به پیاده‌روی و استفاده از دوچرخه فراهم شود.

دهستانی تصریح کرد: متاسفانه جامعه امروز گرفتار زندگی ماشینی شده و شاید خیلی سخت بتوان جامعه را به سمت طبیعت محوری و انسان محوری سوق داد و همه این ها به دلیل عدم ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری و بسترهای متناسب برای استفاده بدون دغدغه و نگرانی از وسایلی نقلیه سالم مانند دوچرخه در سطح شهر برای اقشار جامعه است.

وی با یادآوری این که تا زمانی انسان گرفتار زندگی ماشینی باشد و نتواند بین سنت و صنعت توازنی خوب برقرارکرده و در صنعتی بودن غرق شود؛ قطعا آینده‌ای نابسامان در انتظارش خواهد بود، گفت: صنعتی بودن انسان را به ورطه تنبلی می‌کشاند و از جمله دستاوردهای تنبلی همین وضعیت نابسامان جامعه امروز است که به هر شکل ممکن در حال تماشای آن هستیم.

مدیرسازمان مردم نهاد جوانان وارث زمین بیان کرد: بیشتر از آن که به فکر سه‌شنبه‌های بدون خودرو باشیم باید تلاش کنیم تا جامعه را به سمت طبیعت محوری و انسان محور بودن پیش برده و از خودرو محوری رهایی پیدا کنیم.

دهستانی هدف از اجرای طرح سه‌شنبه‌های سبز را ترویج فرهنگ سلامت انسانی و کاسته شدن ترافیک و آلودگی هوا دانست و عنوان کرد:  برای دوچرخه سواری باید شرایط لازم از سوی مسئولین مربوطه فراهم شود تا دوچرخه سواران با اطمینان خاطر در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو شرکت کنند؛ فراهم کردن زیرساخت‌ها باعث مشارکت بیشتر خواهد شد.

منبع: ایسنا