کد خبر: ۴۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ 23 May 2018

لزوم تسریع در پیگیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان سمنان بر لزوم تسریع در فرآیند پیگیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تاکید کرد و گفت: ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام نیاز به همکاری مشترک دو اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه استان سمنان دارد.


محمد جهانشاهی" در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، اظهار کرد:  یکی از اهداف اصلی این اداره کل، ثبت مجموعه تاریخی بسطام در فهرست میراث جهانی است که این مهم با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و بر اساس طرحی مشترک، امکان پذیر می‌شود.

وی خواستار مشارکت اداره کل اوقاف در مرمت و احیای بناهای تاریخی در اختیار آن اداره کل شد و گفت: با همکاری مشترک این دو اداره کل در استان سمنان، می‌توان الگوی جدید تعامل میراث و اوقاف را به کشور معرفی کرد.

جهانشاهی با اشاره به اینکه در استان سمنان زمینه برای رشد گردشگری مهیاست، افزود: استان در مسیر دائمی حرکت مسافران قرار دارد و باید از این فرصت بهره‌برداری کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اوقاف و امور خیریه و شهرداری‌ها می‌توانند همکاری مناسبی با اداره کل میراث‌فرهنگی استان داشته باشند و زمینه ساز تحولات بزرگ باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه احیاء موقوفات از برنامه‌های اصلی این اداره کل است، گفت: تعامل اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی باید افزایش یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی با بیان اینکه از 30 کاروانسرای موجود در استان، 19 کاروانسرا در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه است، گفت: تاکنون سه کاروانسرا از این تعداد به بهره‌برداری رسیده است.

وی خواستار اجرای فعالیت‌های مشترک با اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان در زمینه حفظ و احیاء و بهره‌برداری از موقوفات دارای سبقه تاریخی شد.

منبع: ایسنا