کد خبر: ۴۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ 23 May 2018

راه اندازی موزه آثار «نادر ابراهیمی»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ گفت: باتوجه به تغییر مدیریت در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران راه اندازی موزه نادر ابراهیمی با تاخیر رو به رو شده است.


مهرشاد الله ویردی با اشاره به گلایه های همسر مرحوم نادر ابراهیمی در خصوص تاخیر در راه اندازی موزه آثار این نویسنده معاصر کشور گفت: سخنان سرکار خانم منصوری درست است چراکه برخی از بخش های فرهنگی به خاطر مشکلات درون سازمانی از راه اندازی این موزه غافل شده اند.

وی در ادامه افزود: منطقه شش میزبان بسیاری از هنرمندان و صاحبان اندیشه ی کشور است و این بر حساسیت کار مدیریت شهری می افزاید چراکه باید در حوزه فرهنگی نیز با دقت رفتار شود؛ مرحوم نادر ابراهیمی یکی از شهروندان منطقه شش هستند و باید آثار و یادگاری های ایشان در موزه ای در سطح منطقه جمع آوری و به نمایش گذاشته شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ بیان کرد: تمامی مکاتبات لازم با سازمان فرهنگی هنری شهرداری به منظور اختصاص فضایی در پارک شفق به آثار این نویسنده بزرگ انجام گرفت اما پس از تغییر مدیریت این سازمان، موضوع موزه مرحوم ابراهیمی نیز به دست فراموشی سپرده شد و پیگیری های مجموعه منطقه نیز بی ثمر بود چراکه برای فضای مورد نظر کاربری دیگری تعریف شده است.

الله ویردی تاکید کرد: با این وجود با توجه به تاکید و پیگیری شهردار محترم منطقه در حال رایزنی برای تامین فضای دیگری برای موزه مرحوم نادر ابراهیمی هستیم.

وی در ادامه افزود: این نخستین بار نیست که با چنین موانعی مواجه شده ایم چراکه در خصوص موزه خانم ایران درودی نیز همین شرایط پیش آمد و منطقه تمام تلاش خود را به کار گرفت و امیدواریم که آن موزه نیز به زودی ساخته شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ گفت: اگر نتوانیم با مجموعه سازمان فرهنگی هنری به توافق برسیم با توجه به استقبال شهرداری کاشان برای افتتاح این موزه یقینا با بخش خصوصی وارد مذاکره خواهیم شد.

الله ویردی در پایان افزود: چهره هایی چون مرحوم نادر ابراهیمی شناسنامه ی فرهنگی این کشور هستند و آثارشان روایتگر تاریخ معاصر است و قطع به یقین مدیریت شهری وظیفه خود می داند در حفظ و نگهداشت آثار و هنر آنان تلاش کند و امیدواریم که با کمک تمامی بخش های فرهنگی و همچنین شورای اسلامی شهر بزودی این موزه در قلب فرهنگی پایتخت ایجاد شود.

منبع: مهر