کد خبر: ۴۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ 26 May 2018

راه اندازی خط هوایی بندرعباس - دوحه بررسی می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: با توجه به خواسته کشور قطر برای افزایش پروازهای بین قطر و ایران، شرایط راه اندازی خط هوایی بندرعباس - دوحه بررسی می شود.
 
خلیل قاسمی در مورد مصوبه گروه اعزامی هرمزگان به کشور قطر بیان داشت: نزدیک ترین بندر ایران با کشور قطر بندر شیو در شهرستان پارسیان است فاصله بندر شیو با کشور قطر ۱۰۲ مایل دریایی است و بهترین بندر برای صادرات و واردات کالا بین دو کشور ایران و قطر است.
 
وی عنوان کرد: در مذاکرات صورت گرفته بین ایران و قطر، طرف قطری خواستار افزایش تعداد پروازهای مسافری و باری بین ایران و قطر شد که مدیرکل فرودگاههای هرمزگان در حال پیگیری برای فراهم شدن شرایط راه اندازی خط هوایی بین بندرعباس و دوحه است. امیدواریم بزودی این خط هوایی بین استان هرمزگان و کشور قطر راه اندازی شود.
 
قاسمی افزود: اتاقی با عنوان اتاق مشترک ایران و قطر در اتاق ایران تشکیل شده است اما طرف قطری هنوز نپذیرفته است. بندر الرویس یکی از بنادر مورد نظر مسئولان استان هرمزگان برای برقراری ارتباطات تجاری و مسافری است و بندر شیو در شهرستان پارسیان می تواند یک بندر هدف از سوی ایران باشد. همچنین به دنبال ارائه تولیدات استان هرمزگان در بازار دوحه هستیم.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: افزایش تعداد پروازها یکی از خواسته های ایران هم است. در این ارتباط سعی خواهد شد تا امکان تردد برخی از کالاها از طریق هوایی هم امکان پذیر شود. فرودگاه بین المللی بندرعباس می تواند نقطه اتصال هرمزگان به دوحه باشد. در کنار اینکه سایر فرودگاهها در استان هرمزگان هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: خط تجاری بین بندر شیو در شهرستان پارسیان با دوحه قطر ایجاد شده است. باید شرایط بسته بندی و ارسال محصولات کشاورزی با حضور سرمایه گذاران ساماندهی شود. زیرا کشورهای حوزه خلیج فارس مانند قطر و امارات از بسته بندی فله ای فعلی هیچ استقبالی نمی کنند.
منبع: مهر
برچسب ها: هواپیما، قطر