کد خبر: ۴۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ 26 May 2018
به مناسبت روز دزفول؛

جشن «شب دزفول» در خانه تاریخی تیزنو برگزار شد

به مناسبت چهارم خرداد، روز دزفول، جشن «شب دزفول» با حضور مردم در خانه تاریخی تیزنو برگزار شد.
مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول جمعه شب در مراسم شب دزفول به مناسبت چهارم خرداد در خانه تاریخی تیزنو اظهار کرد: چهارم خرداد فرصت خوبی است برای اینکه به دزفول و تمدن و فرهنگ غنی این دیار فکرکنیم و به دنبال راه حل هایی باشیم که بتوانیم دزفول را برای همیشه نمونه نگه داریم.
 
محمد آذرکیش افزود: روز زفول فرصت خوبی است تا یکسری رسم و رسوم با ارزش این شهر را احیا کنیم و برای آیندگان به یادگار بگذاریم. همچنین این روز فرصت با ارزشی برای احیای لباس، غذا، شعر، حکایات و اماکن تاریخی و فرهنگی دزفول است.
 
مدیرانجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول با انتقاد از برگزاری برنامه های بدون خروجی در روز چهارم خرداد و عدم اهتمام کافی برای بهره مندی از این مزیت افزود: اگر به دزفول بی توجهی می شود، ما مردم نباید اجازه دهیم این بی توجهی ادامه یابد. خودمان باید همت کنیم و در هرحیطه ای که فعالیت داریم به فکر سربلندی و موفقیت دزفول باشیم.
 
وی، مقاومت و پایداری مردم دزفول را ریشه در فرهنگ غنی و اصالت این مردم برشمرد و گفت: قطعا احیای خانه های تاریخی، بافت کهن، احیای گویش دزفولی، جلوگیری از خشک شدن رودخانه دز، مرمت و حفظ مساجد تاریخی، حفظ فرهنگ و تمدن این شهر از جمله مطالبات ما در روز چهارم خطاب به مسئولان است.
 
اجرای موسیقی زنده، استندآپ ، اجرای شعرمحلی ، روایت خاطرات دوران جنگ و سخنرانی یک زبانشناس درراستای لزوم حفظ و احیای گویش دزفولی ازدیگر آیتم های جشن شب دزفول به مناسبت روز چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری مردم دزفول بود که با استقبال شهروندان روبرو شد.
 
از سال ۱۳۹۰ روز چهارم خرداد به پاس مقاومت ها و حماسه های مردم دزفول در دوران دفاع مقدس با عنوان روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم کشور به ثبت رسیده است.
منبع: مهر
برچسب ها: روز دزفول