کد خبر: ۴۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ 14 June 2018

ابلاغ نظامنامه انتخابات سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

امروزه برگزاری انتخابات، یکی از مهم ترین اقدامات در راستای گزینش نمایندگان و مدیرانی شایسته و کاردان با پشتوانه مردمی است و انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها، مهم ترین و اساسی ترین نقطه تصمیم گیری جمعی مهندسان ساختمان عضو سازمان، در هر دوره این نهاد بزرگ حرفه ای با عمری بیش از دو دهه است.
به گزارش سازه نیوز،  به قدرت رسیدن نمایندگان مهندسان در قالب هیات مدیره به سازمان کمک می کند تا رسالت خویش را در راستای توسعه و اعتلای مهندسی، قانون گرایی و تأمین حقوق شهروندی به نحو مطلوب به انجام برساند.

با نگاهی به گذشته این نهاد حرفه ای می توان دریافت حرکتی که به لطف حضور بزرگان مهندسی کشور آرام آرام نضج می گرفت، و می رفت تا درختی بالنده شود، با آلوده شدن ساختارهای سازمان به بلیه توزیع کوپن کار و پول و در نتیجه رخنه فساد، متاسفانه این سازمان را از اهداف اعتلائی و حرفه ای خویش دور ساخته و به مسیر صنفی و اولویت های مالی و اداری سوق داد و همین امر بزرگترین آسیب را به کیان مهندسی و نظام مهندسی کشور وارد کرد که به طور حتم کل جامعه مجبور به پرداخت هزینه های آن شدند. این هزینه ها با عدم دریافت خدمات مهندسی با کیفیت برای مردمی که به هر عنوان درگیر ساخت و ساز شهری شده اند ملموس است.

باتوجه به برگزاری هشتمین انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سال جاری، برای اصلاح این روند معیوب در کنار تلاش های دولت و نهادهای عمومی دیگر، ضروری است تا اشخاص با تجربه، خردمند، مدیر و مدبر پا در میدان گذاشته و خود را در معرض رای مهندسان عضو سازمان قرار دهند تا نه تنها شاهد بالندگی بیش از پیش مهندسی ساختمان کشور در عرصه های ملی و بین المللی باشیم، بلکه این سازمان ها نیز به یکی از معتبرترین نهادهای حرفه ای در منطقه تبدیل شوند. لذا برای نیل به این اهداف والا، همگان باید عزم خود را جزم و همت خود را متعالی نمایند تا حسن برگزاری انتخابات هیات مدیره نقطه عطف مهمی در این مسیر به شمار رود.

حال برای دست یابی به این امر از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نظامنامه انتخابات نظام مهندسی ساختمان تهیه و به ادارات کل استانی ابلاغ شد. به طور کلی هدف از تدوین این نظامنامه، یکسان سازی فرآیندها، شرح اقدامات و فعالیت های لازم در برگزاری انتخاباتی سالم و دقیق با تعیین روش اجرایی همسان برای برگزاری انتخابات در سراسر کشور بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آئین نامه اجرایی آن و شیوه نامه های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی است.

امید دارم همکاران محترم ستادی و استانی با اجرای دقیق شیوه نامه تدوین شده و در نظر داشتن مفاد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آئین نامه اجرایی آن و رعایت کامل بی طرفی، به نحوی عمل نمایند که ضمن جلب رضایت جامعه مهندسی کشور، شاهد انتخاباتی پر شور و سالم با مشارکت گسترده مهندسان باشیم.