کد خبر: ۴۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۷ 01 July 2018

نبود نقدینگی و تاخیر در تحویل واحد‌های فاز ۵ مسکن مهر پردیس

پیمانکار مسکن مهر پردیس گفت: بسیاری از مطالبات پیمانکاران مسکن مهر پردیس هنوز پرداخت نشده است .
به گزارش سازه نیوز، ایرج رهبر گفت : در گذشته مقدار زیادی از اعتبارات در رابطه با تامین زیرساخت ها را،​ وزارت راه و شهرسازی تامین می کرد اما در این دولت شرایط تغییر کرده است و مشکل اعتبار در رابطه با ­تامین آب و فاضلاب داریم.
وی افزود: یکی از دلایل تاخیر در تحویل واحد ها،​ نبود امکاناتی چون آب و برق است بسیاری از واحد هایی که در گذشته تحویل متقاضیان داده شده است همچنان با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.
پیمانکار فاز 5 مسکن مهر پردیس با اشاره به توپوگرافی خاصی که این شهر دارد گفت:اماده سازی زمین برای ساخت برای ما بسیار گران تمام می شود . مجموعا اورده مردم 75 میلیون تومان است و باید برای تامین اماده سازی مصرف شود اما اکنون اورده متقاضیان­ در حساب شرکت عمران و شهرپردیس است .
وی بیان کرد : بخشی از پول مردم برای اماده سازی تونل و دیوار حایل استفاده شده است که این پول به حساب سازنده ها بازنگشت و یکی از دلایل تاخیر در ساخت هم عدم واریز پول به پیمانکاران است .
وی افزود: قرار بود فاز 5 را 18 ماهه تحویل متقاضیان دهیم اما از سال 91 تاکنون هنوز واحد ها تکمیل نشده است و باید سال 94 واحد ها را تحویل می دادیم اما با این اوضاع زمان تحویل هنوز مشخص نیست .
ایرج رهبر ادامه داد: از نظر فنی تحکیم خاک هزینه های زیادی را بر ما تحمیل کرد و ما اعتباری برای تکمیل پروژه نداریم .
این انبوه ساز تاکید کرد: واحد های فاز 5 که تحویل متقاضیان شده است اب را از منبع بصورت پمپ تامین و برق را از کارگاه تهیه می کنند و هر از گاهی دچار نوسان می شود ­700 واحد بدون زیرساخت در این فاز زندگی می کنند .
وی بیان کرد: اعتبار به سختی تامین می شود ساخت ­1700 واحد ­به 97 درصد ­رسیده است و 90 میلیارد تومان ان هنوز به ما پرداخت نشده است .
رهبر ادامه داد:برای ساخت و سازها درحال مذاکره هستیم و به تفاهمهایی رسیده ایم اما در قیمت نهایی برای اماده سازی واحدها به توافق نرسیده ایم .
وی با اشاره به اینکه از عید تاکنون کار ساخت متوقف شده است گفت : قبل از سال جدید فاز 9 را برای افتتاح اماده کرده بودیم وتا 93 درصد هم پیشرفت داشتند ­قرار شد تا مبلغی را برای ادامه کار پرداخت کنند اما این کار را انجام ندادند.این پروژه نیاز به اعتبار و کار مدام دارد.
ایرج رهبر تاکید کرد: فاز 5 دوقسمت است که بخشی از ان اماده شده اما در بخش صیاد شیرازی بسیاری از بلوکها ناقص است .
شایان ذکر است ،مدیران شرکت عمران شهرهای جدید قبلا اعلام کرده بودند که هیچ مسکن مهری بدون امکانات زیربنایی از جمله اب،برق و گاز تحویل متقاضیان داده نمی شود اما اکنون بسیاری از متقاضیان به تحویل واحدهای بدون اب و برق رضایت دادندو واحدهایشان را بدون امکانات تحویل گرفتند.