کد خبر: ۴۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۷ 14 July 2018

استخر شنای شهدای کارگر آبادان پلمب شد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان از پلمب استخر شنای شهدای کارگر این شهر به دلیل تخلف از اصول بهداشتی توسط این مرکز خبر داد.
به گزارش سازه نیوز، هوشنگ محمدیان با بیان اینکه استفاده از استخر، سونا، جکوزی، پارکهای آبی و حضور در کلاسهای آموزش شنا یکی از تفریحات سالم و پرهیجان مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در فصل تابستان است، گفت: با توجه به فراوانی حضور نوجوانان و جوانان در استخرها برای رهایی از گرمای تابستان، موضوع رعایت بهداشت در استخرها و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان از مهمترین اصول قابل توجه و پرداخت از سوی متولیان استخرها است.

وی افزود: استخر کارگر آبادان در طی دو سال گذشته به تناوب دارای مشکلات بهداشتی بوده که پس از هر بازدید و دادن اخطار متولی مربوطه متعهد به رفع نواقص و عدم تکرار آنها می شد که متاسفانه تنها به رفع نواقص به طور جزئی اکتفا می کرد.

محمدیان با اشاره به ثبت آخرین مورد شکوائیه مردمی در سامانه ۱۹۰ مبنی بر کدر و کثیف بودن آب استخر مذکور اظهار کرد: پس از بررسی موضوع توسط واحد بهداشت محیط آبادان مشخص شد که آب استخر کارگر پنج برابر حد مجاز کدورت دارد و کلر باقی مانده آب نیز صفر است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان تصریح کرد: پس از ابلاغ و تفهیم موضوع توسط کارشناس بهداشت محیط به مدیر این استخر در ۲۱ تیرماه امسال، بهره برداری از این استخر تا رفع مشکل کدورت آب ممنوع اعلام شد.

محمدیان گفت: در ساعت ۲۲ تاریخ یاد شده کارشناسان بهداشت محیط و کارشناس آزمایشگاه آب مرکز بهداشت با همراهی نماینده حقوقی دانشکده علوم پزشکی آبادان، نماینده دادستانی، رئیس کلانتری ۱۱ آبادان برای بررسی نهایی به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از بررسی وضعیت آب استخر در همان لحظه، موضوع صفر بودن کلر باقی مانده در آب و کدورت پنج برابر حد مجاز آب مشاهده شد.

محمدیان اظهار کرد: به رغم تذکرات قبلی مبنی بر عدم فعالیت استخر، اما مدیریت استخر هیچگونه اقدامی در جهت بهبود وضعیت آب انجام نداد و با همان وضعیت (کدورت بالا و صفری کلر باقی مانده در آب) اقدام به پذیرش شهروندان می کرد.

رئیس مرکز بهداشت آبادان تصریح کرد: بر این اساس پس از صدور دستور پلمپ استخر مذکور از سوی دادستان و با هماهنگی مراجع قضایی و رئیس کلانتری ۱۱ ، استخر شنا شهدای کارگر به علت نواقص یاد شده و عدم توجه به اخطار های مکرر در خصوص توقف فعالیت و رفع نواقص در ساعت ۲۳ روز ۲۱ تیرماه جاری پلمپ و متصدی به مرجع قضایی معرفی شد.

محمدیان با بیان اینکه در تامین بهداشت استخرها دو گروه دخالت دارند، گفت: گروه نخست مدیران و مسئولان استخرها هستند که موظف به تامین زیر ساخت‌های بهداشتی در استخر خود هستند و گروه دوم شناگران هستند که باید با رعایت تمامی موازین بهداشت فردی به حفظ سلامت خود و دیگر شناگران کمک کنند.

وی افزود: متاسفانه در این مورد کدورت آب استخر پنج برابر حد مجاز و کلر باقی مانده آب صفر بوده که به طور یقین برای سلامتی شناگران به مثابه یک تهدید جدی است.



منبع: مهر
برچسب ها: پلمپ، استخر