کد خبر: ۴۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ 15 July 2018

همکاری ژاپن با ایران در پروژه حوضه کارون

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع ظرفیت‌سازی سازمانی گفت: برای اجرای پروژه بین‌المللی توسعه ظرفیت مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در بالادست حوضه کارون، برنامه آموزشی در نظر گرفته نشده بود بنابراین لازم است به مسئله آموزش توجه ویژه‌ای شود همچنین استان‌های اصفهان و فارس به دلیل عدم پیش‌بینی برنامه اجرایی باید با مشاور و کارشناسان تیم ژاپنی برنامه‌ای با اعتبارات استانی تهیه و اجرا کنند.
به گزارش سازه نیوز، ناصر حیدری‌پوری امروز در نخستین جلسه کمیته هماهنگی مشترک (JCC) که با هدف تشریح برنامه کاری پروژه بین‌المللی توسعه ظرفیت مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در بالادست حوضه کارون برگزار شد، اظهار کرد: لازم است به منظور اجرای هرچه بهتر پروژه مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ، کمیته راهبردی توسعه ظرفیت تشکیل شود و تعداد جلسات هماهنگی که از قبل مشخص شده بود، افزایش یابد.

حیدری‌پوری افزود: بایستی درخواست بازدیدها به منظور هماهنگی تیم ژاپنی پروژه بین‌المللی توسعه ظرفیت مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در بالادست حوضه کارون به استان‌های حوضه آبخیز کارون به صورت کتبی به مسئولان هر استان ارائه شود.

وی در ادامه اظهارکرد: دفتر آموزش ترویج و مشارکت سازمان جنگل‌ها و مراتع برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بازدید میدانی از استان‌های پایلوت اجرای پروژه مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ همکاری خواهد کرد و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها از محل دفتر آموزش ترویج تأمین خواهد شد. پیشنهاد می‌شود جلسات کمیته هماهنگی در سایر استان‌های حوضه کارون به صورت گردشی برگزار شود.

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع، ظرفیت‌سازی سازمانی با IWMو ارائه راهکار اجرایی صحیح در برنامه هفتم، ظرفیت‌سازی فنی به منظور تعمیم این پروژه به سایر حوضه‌های آبخیز کشور، مدیریت جامع حوضه آبخیز با رویکرد عام‌المنفعه بودن و ایجاد شور زندگی در بین روستائیان و احیا حوضه کارون را از خروجی‌های در نظر گرفته شده برای این پروژه برشمرد.

وی در پایان گفت: لازم است برای استفاده از سرمایه صندوق توسعه روستایی تشکل‌هایی به منظور بهره‌مندی از خدمات تأسیس شود. نظام برنامه‌ریزی و تدوین برنامه راهبردی با مشارکت مردم آن حوضه انجام خواهد شد و باید برنامه تدوین شده از لحاظ ساختاری با دیگر استان‌ها متفاوت باشد.



منبع: ایسنا
برچسب ها: کارون، ژاپن