کد خبر: ۴۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ 18 July 2018

پیش‌بینی اعتبار برای مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور

معاون بازسازی و مسکن روستایی کشور با بیان این‌که امسال دولت برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، سهمیه مقاوم سازی مسکن روستایی کشور اعتبار گذاشته است، گفت: باید بتوانیم تضمین‌هایی از دولت برای تداوم مقاوم سازی‌ها اخذ کنیم.
به گزارش سازه نیوز،  «عزیزالله مهدیان» در جلسه ارزیابی عملکرد فنی حوزه بازسازی و مسکن روستایی استان، به روند اصولی ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که بیشترین خدمات و تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی در روستاهای سطح کشور ارائه شده هم‌چنین شاهد خسارت‌ها و تلفات ناشی از حوادث قهری در روستاها بودیم، از همین‌رو رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان در اجرا و احداث بناها و بازسازی واحدهای خسارات دیده از اساس کار بنیاد مسکن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بیشترین خسارت‌ها و تلفات در مناطق روستایی است، خاطرنشان  کرد: از طبق برنامه‌ریزی‌ها از سال 84، مقرر شده هر سال 1200مسکن روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، با نظارت و مدیریت بنیاد مسکن، نوسازی و مقاوم‌سازی شود که تاکنون این برنامه‌ها تداوم داشته است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی کشور با بیان این‌که پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد  و بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن روستایی در کشور است، اظهار کرد: در ابتدای برنامه چهارم توسعه، 82 درصد این منازل غیر مقاوم و آسیب‌پذیر بودند که از سال 84 با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، هر سال 200 هزار واحد روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان ‌قیمت و با نظارت بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

اتمام بازسازی 175 واحد درمناطق زلزله زده روستای ایوق شربیان سراب

«حافظ باباپور» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در این جلسه با بیان این‌که تاکنون 528 واحد درمناطق سیل زده استان به ویژه روستای چنار عجب شیر، روستای کرده ده مراغه و شش شهرستان، به اتمام رسیده است، اظهار کرد: مابقی واحدها نیز درمراحل پایانی عملیات اجرایی قراردارند، هم‌چنین بازسازی 175 واحد در مناطق زلزله‌زده روستای ایوق شربیان سراب به اتمام رسیده است.

              

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور و هیئت همراه، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی به شهرستان عجب شیر سفر کرده و از روستای آسیب دیده چنار بازدید کردند.



منبع: ایسنا