کد خبر: ۴۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ 21 July 2018

تکمیل بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن آخرین وضعیت تکمیل مسکن‌های مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را تشریح کرد و گفت: از یک میلیون و ۱۹۴هزار و ۶۹۸ واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، یک میلیون و ۵ هزار و ۱۴۵ واحد به بهره برداری رسیده و عملیات ساخت ۱۰۲هزار و ۹۹ واحد باقیمانده که از این مقدار باقی‌مانده، ۸۷ هزار و ۴۵۴ واحد عملیات ساخت آنها به پایان رسیده اما قابلیت افتتاح ندارد.
به گزارش سازه نیوز، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آخرین اقدامات آن سازمان در تکمیل مسکن مهر شهرهای بالای 25  هزار نفر و همچنین تعیین‌تکلیف مسکن‌های مهر فاقد متقاضی به ارایه توضیحاتی پرداخت.

عظیمیان با اشاره به اینکه کل مسکن مهر عقد قرارداد شده از ابتدا 1 میلیون و 194 هزار و 698 واحد بوده است، گفت: پیشرفت فیزیکی کل مسکن‌های مهر عقد قرارداد شده در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 97.1 درصد است که عملیات ساخت 102هزار و 99 واحد باقی‌مانده است و کل مسکن‌های مهر به بهره‌برداری رسیده یک میلیون و 5هزار و 145 واحد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی کل مسکن‌های مهر فاقد متقاضی اعم از خودمالکین، تعاونی و سه‌جانبه را 52 هزار و 924 واحد برشمرد و افزود: کل مسکن‌های مهر به بهره‌برداری رسیده یک میلیون و 5 هزار و 145 واحد است.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عملیات ساخت 102 هزار و 99 واحد مسکونی در سراسر کشور باقی‌مانده است که از این تعداد باقیمانده، 87هزار و 454 واحد عملیات ساخت آنها به پایان رسیده اما قابلیت افتتاح ندارد.

عظیمیان همچنین در رابطه با تعیین‌تکلیف مسکن مهرهای فاقد متقاضی و تخصیص آنها به اقشار کم‌درآمد، گفت: هماهنگی‌هایی با کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی و خیرین در زمینه مسکن مهر فاقد متقاضی و تخصیص آنها به اقشار کم درآمد داشته‌ایم که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب ختم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی سازمان ملی زمین و مسکن برای تخصیص برخی از واحدهای مسکن مهر به متولیان تامین مسکن اقشار کم‌درآمد خبر داد و افزود: سازمان ملی زمین و مسکن اعلام آمادگی کرده که مسکن‌های مهر فاقد متقاضی را به کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مسکن و خیرین ارایه کند تا آنها بتوانند با اعتبارات خودشان واحدهای تکمیل نشده را تکمیل کرده و در جهت تحقق اهداف موردنظر و تعهدات خود برای تامین مسکن اقشار کم درآمد مورد استفاده قرار دهند.

به گفته عظیمیان، در حال حاضر سازمان ملی زمین و مسکن در مورد این موضوع موافقت کلی را با چهار نهاد و سازمان فوق به دست آورده است.  

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: سازمان ملی زمین و مسکن بر اساس تعهد خود اعلام کرده است که پول زمین مسکن‌های مهر فاقد متقاضی را با تسهیلات درازمدت در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر نهادهایی که مسکن اقشار کم درآمد را تامین می کنند و آماده سرمایه گذاری در این بخش هستند، قرار می‌دهد.