کد خبر: ۴۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ 15 August 2018
‌عضو فدراسیون بین‌المللی بتن:

اراده‌ای برای استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ساخت‌وسازهای بتنی دیده نمی‌شود

‌عضو فدراسیون بین‌المللی بتن گفت: در سطح مدیریتی استان اراده‌ای برای استفاده از دانش و تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت‌وسازهای بتنی دیده نمی‌شود.
 علیرضا مقسمی با انتقاد از بی‌تفاوتی‌های خسارت‌بار در خصوص ادامه فعالیت‌های چند سال گذشته کمیته بتن استان گفت: از چهار سال گذشته و با همکاری مدیریت ارشد اسبق لرستان و توجه مسئولان به حساسیت‌های ساخت‌وسازهای بتنی در استان زلزله‌خیز، با پیشنهاد و پیگیری‌های شبانه‌روزی ما، کمیته بتن استان تشکیل شد.


وی ادامه داد: از مصوبات ارزشمند این کمیته، پیگیری کارگاه‌های فاقد مجوز و فاقد استاندارد بود که با ورود دستگاه‌های زیربط منجر به پلمب کارگاه‌های خاطی و هدایت آن‌ها به دریافت مجوز و سپس دریافت گواهی استاندارد شد و امروزه اثرات مثبت مصوبات آن‌ها در شهرهای استان را شاهد هستیم.

مقسمی با بیان حساسیت‌های ساخت‌وسازهای بتنی در استان گفت: همانند سراسر کشور، در لرستان نیز امروزه بتن، پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی است و با توجه به زلزله‌خیزی استان، به‌عنوان یکی از فعالین حوزه تکنولوژی بتن در کشور نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت استان زادگاه خود بی‌تفاوت باشیم.

عضو موسسه بین‌المللی‌ترمیم بتن افزود: در فاز دوم پیگیری‌ها و اصلاحات در حوزه بتن لرستان مقرر بود آزمایشگاه‌های بتن موردبررسی قرار گیرند و دانش فنی روز دنیا در این زمینه به استان منتقل شود که باکمال تأسف با تغییرات صورت گرفته در مدیریت استان و لغو برخی احکام، این موضوع نیز دچار توقف شد.

مقسمی ادامه داد: با عنایت به اقدامات فی‌سبیل‌الله و اهداف عام‌المنفعه ما در این راستا طی چند سال اخیر، هرگونه نگاه سیاسی به این اقدامات فنی مذموم بوده و همین‌جا اعلام می‌کنیم هرگونه وصله به این نگاه فنی که به آینده مردم و استان مربوط می‌شود، با منویات مقام معظم رهبری و چارچوب‌های تدوین‌شده در اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

عضو فدراسیون بین‌المللی بتن تأکید کرد: در حال حاضر لرستان به‌عنوان ستاد معین در بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه فعالیت‌های مثبت بسیاری دارد و این در حالی است که می‌توان از همین امروز باتدبیر و درایت در ساخت سازه‌های بتنی بادوام مقاوم از ایجاد این‌گونه خسارت‌های هنگفت در مناطق زلزله‌خیز همچون لرستان جلوگیری کرد.

وی با انتقاد از فرصت‌سوزی‌ها و عادت به جلسات بعضاً بی‌ثمر روزمره در برخی مدیران، از مسئولان مرتبط به حوزه عمرانی استان خواست توجه بیشتری به فرصت‌های فنی و اقتصادی موجود که آرزوی برخی استان‌های دیگر است، داشته باشند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پروژه،بتن