کد خبر: ۴۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ 22 September 2018

عدم ورود دولت به حوزه ساخت عامل افزایش قیمت مسکن است

رضایی کوچی با بیان اینکه طبق طرح جامع مسکن باید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شد گفت: درحال حاضر بیش از سه میلیون کمبود واحد مسکونی در کشور داریم. این موضوع عرضه و تقاضای مسکن را نامتعادل کرده و منجر به افزایش قیمت مسکن ملکی و استیجاری شده است. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی هرچه سریع‌تر باید نسبت به تولید و ساخت مسکن اقدام کند.
به گزارش سازه نیوز،در سال‌های اخیر صنعت ساختمان با رکود بسیار سنگینی مواجه بوده است. آمار تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌ها نشان از افت 50 درصدی میزان تولید مسکن در سال های 92 تا 96 نسبت به چهار سال قبل از آن دارد.

ازجمله دلایل اصلی رکود مسکن در کشور، عدم توجه وزارت راه و شهرسازی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به تولید و ساخت مسکن است. موضوعی که آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ضمن تائید آن معتقد بود پاشنه آشیل برنامه‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی، ورود به حوزه ساخت و تولید مسکن است.

درحالی عدم برنامه‌ریزی برای تولید مسکن و توجه ویژه به تحریک تقاضا از طریق پرداخت وام و تسهیلات بانکی به مهم‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی تبدیل شده است که به اعتقاد بسیاری از کارشناس پرداخت وام مدل مناسبی برای خانه‌دار کردن مردم نیست و باید هرچه سریع‌تر نسبت تولید و افزایش عرضه مسکن اقدام شود.

رضایی کوچی، درخصوص عدم ورود دولت به حوزه ساخت و تولید مسکن گفت: درحال حاضر سیاست تولید و ساخت مسکن مورد نظر وزارت راه و شهرسازی نیست و این موضوع منجر به عدم تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن شده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت مسکن ملکی و استیجاری نتیجه عدم ورود وزارت راه و شهرسازی به حوزه ساخت و تولید مسکن است. در همین راستا، بارها به وزارت راه و شهرسازی تذکر داده‌ایم.

نماینده مردم جهرم با بیان اینکه تولید مسکن باید با جدیت توسط وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود گفت: در شرایط فعلی با کمبود سه میلیونی واحدهای مسکونی در کشور روبه‌رو هستیم. این موضوع ایراد و انتقادی وارد به وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: به علت کم‌کاری‌های انجام شده در بخش تولید مسکن پیش‌بینی می‌کنیم روند افزایشی قیمت مسکن همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طبق طرح جامع مسکن باید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شد گفت: علی رغم این تکلیف قانونی، طبق آمار پروانه‌های ساختمانی سالانه کمتر از 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شده است.

نماینده مردم جهرم درخصوص اقدامات مجلس شورای اسلامی برای بهبود وضعیت فعلی بازار مسکن گفت: درحال تهیه نامه‌ای برای ارسال به رئیس جمهور هستیم. ازجمله مهم‌ترین محورهای نامه، درخواست از دولت برای ورود به حوزه ساخت مسکن است. امیدواریم دولت لایحه‌ای برای ساخت مسکن به مجلس آورد./ منبع: عیارآنلاین


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
خدا پرو مادرت رو بیامرزه خدا عمر با عزت بهت بده اقای کوچی اخوندی عبده تبریزی وچگینی خودشون بساز بفروشن وتنها هدفشون از تحریک تقاضا وافزایش وام مسکن افزایش قیمت مسکن وپر کردن جیب خودشونه