کد خبر: ۴۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ 22 September 2018

بهره‌مندی طرح آبرسانی روستاهای همدان از اعتبارات صندوق توسعه ملی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر نیازمند بهره مندی از اعتبارات صندوق توسعه ملی است.
به گزارش سازه نیوز، امیر خجسته در بازدید از روند اجرای پروژه آبرسانی روستایی گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر نیازمند بهره مندی از اعتبارات صندوق توسعه ملی است که به زودی پیگیر این موضوع در مجلس خواهیم بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، گفت: در شرایط سخت موجود، تامین آب مشترکان یک موضوع حیاتی است که نمی توان آن را به بهانه کمبود و یا نبود بودجه و اعتبارات پشت گوش انداخت.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی متولیان امر در شرکت آبفار؛ به صورت جهادی وارد عمل شده اند، عنوان کرد: این مجموعه از جمله مجموعه هایی است که بدون هیاهو و سرو صدا خدمات خود را به مشترکین ارائه می دهد.

وی در ادامه با اشاره به نیاز شرکت آب و فاضلاب روستایی به اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: دراین رابطه نیز در مجلس موضوع مربوطه را مطرح و پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین عنوان کرد: مجلس به طور ویژه به موضوع آبرسانی به مردم می پردازد چرا که در صورت عدم توجه این موضوع به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

خجسته در بخشی از سخنان خود به آبرسانی از سد تالوار پرداخت و گفت: در صورت فعالیت این سد؛ 11 شهر و 48 روستا از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد و بار سنگینی را دوش استان برداشته می شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب وفاضلاب روستایی استان همدان نیز بااشاره به عملکرد شرکت آبفار در سال های اخیر، گفت: در حال حاضر7 مجتمع آبرسانی در سطح شهرستان همدان وجود دارد که برخی در حال اجرا و برخی در حال بهره برداری هستند.

مجتبی حسین آبادی افزود: هم اکنون از مجموع 103 روستای استان همدان 46 روستا تحت پوشش مجتمع های آبرسانی هستند و بر این اساس حدود 48 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش مجتمع های مذکور هستند.

وی همچنین عنوان کرد: در سال 95 و 96 برخی از مجتمع های به بهره برداری رسید ضمن اینکه 11 حلقه چاه نیز در سال 95 و 96 حفر، 5 حلقه لایروبی و 2 رشته قنات لایروبی و23  کیلومتر خط انتقال نیز به سرانجام رسید.

حسین آبادی در خصوص ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای امام زاده محسن(ع) نیز گفت: در  این رابطه 2 میلیارد و 70 میلیون تومان اعتبارمصوب شده است.

وی در خصوص وضعیت آبرسانی سیار در روستاهای استان همدان نیز بیان کرد: خوشبختانه با مجموعه اقدامات اثربخش انجام شده تعداد روستاهای تحت پوشش آبرسانی سیار از 8 روستا به 3 روستا کاهش یافته است.

حسین آبادی افزود: همچنین سال گذشته 90 مورد تعمیر کابل برق، 3 مورد تعویض پمپ و یک هزار مورد رفع نشتی به انجام رسید.
منبع: مهر