کد خبر: ۴۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷ 29 September 2018
واکنش رئیس نظام مهندسی به ابطال پروانه‌اش

حکم من را رئیس جمهور داده!

امروز پروانه اشتغال به کار فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی که همزمان نمایندگی مجلس را بر عهده دارد، توسط وزیر راه و شهرسازی ابطال شد که او گفت: حکم من را رئیس جمهور داده و وزیر نمی‌تواند پروانه من را ابطال کند.
فرج الله رجبی  اظهارکرد: هنوز موضوع ابطال پروانه اشتغال به کار من به دستم نرسیده، اما اگر این اتفاق بیفتد باید از معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام کنیم که آیا آقای وزیر می‌تواند حکم رئیس جمهور را ابطال کند یا خیر، زیرا تا به حال نشنیده بودیم که چنین اتفاقی رخ دهد، دوم این که به اعتقاد من وزیر می‌خواهد با این اقدام فضاسازی کند تا افکار عمومی را از جریان استیضاح خود به جریان نظام مهندسی معطوف کند.

وی افزود: آقای آخوندی می‌داند محورهای استیضاح جدی است، بنابراین تلاش می‌کند اینگونه القا کند که استیضاح از جانب من مدیریت می‌شود. من حتما با استیضاح ایشان موافقم و آقای آخوندی را ناکارآمد می‌دانم، اما مدیریت این جریان بر عهده من نیست. با این حال ایشان برای اینکه استیضاح را منحرف کند، تنها جایی که می‌توانست روی آن مانور دهد نظام مهندسی است که این کار را صورت داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: پروانه من چه تعلیق شود و چه نشود استیضاح وزیر راه و شهرسازی به قوت خود باقی است و قابل معامله نیست. آقای آخوندی به خطا رفته است. حداقل من چهره‌ای نیستم که عقب‌نشینی کنم و فکر می‌کنم ایستادن بر روی حقوق ملت، تبعات و هزینه‌هایی دارد که من آن را پرداخت می‌کنم.

رجبی اظهارکرد: در موضوع ابطال پروانه این را به اطلاع افکار عمومی می‌رسانم که هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد. دستور وزیر از لحاظ قانونی به راحتی قابل ابطال است و در روزهای آینده این اتفاق می‌افتد. اما نباید این مسئله را آنقدر بزرگ کنیم که ذهن‌ها از استیضاح آقای آخوندی به مسئله نظام مهندسی محدود شود.

وی با بیان این ادعا که وزیر راه و شهرسازی به دنبال حاشیه‌سازی است، گفت: آقای وزیر می‌خواهد دو کار انجام دهد، اول اینکه استیضاح خود را به جریان نظام مهندسی معطوف کند، دوم اینکه می‌خواهد بگوید موضوع استیضاح،‌ مسئله شخصی است. یعنی اختلاف نظر بنده و ایشان در قالب اسیتضاح شکل گرفته که این موضوع کاملا خلاف است و مهندسان باهوش‌تر از آن هستند که چنین آدرس غلطی را بپذیرند.

رجبی ادعا کرد: آقای آخوندی مطمئن باشد که هم از وزارتخانه خواهد رفت و هم به عنوان نماینده مهندسین حقوق جامعه مهندسان را استیفا خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که پروانه اشتغال به کار فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ابطال شده است، به ایسنا گفت: با توجه به تخلفات مکرر و تخطی آقای رجبی از دستورات و بخشنامه‌های وزیر راه و شهرسازی طی ماه‌های اخیر پروانه اشتغال به کار ایشان به حالت تعلیق در آمده است.
منبع: ایسنا