کد خبر: ۴۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷ 10 October 2018

هزينه 2 هزار میلیارد تومانی طرح‌های عمرانی فرودگاه‌ها در 4 سال اخیر

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بابیان اینکه در 4 سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان به بخش اجرای طرح‌های عمرانی توسعه فرودگاه‌های کشور و هزار میلیارد تومان به بخش خرید تجهیزات تعلق‌گرفته است گفت: تجهیزات شامل دستگاه‌های کمک ناوبری، ارتباطی، راداری و ماشین‌آلات آتش‌نشانی است.
به گزارش سازه نیوز، حسین اسفندیاری بابیان مطلب فوق افزود: همه این تجهیزات در مسیر وارد شدن و نصب شدن در فرودگاه‌های موردنظر است.
وی گفت: در حال حاضر ۵۴ فرودگاه در کشور وجود دارد؛ و سطوح پروازی، ترمینال‌ها، محوطه‌های این فرودگاه‌ها باید به‌صورت مرتب، پیوسته و مستمر به‌سازی و بازسازی شوند؛ و همچنین نیاز است تمامی دستگاه‌های ناوبری و راداری، تأسیساتی و دستگاه‌های آتش‌نشانی این فرودگاه‌ها به‌روزرسانی شوند.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها در امور فرودگاه‌ها با تأکید بر اینکه فرودگاه دروازه ورود گردشگران خارجی به کشور است، گفت: دو نوع هاب (قطب) فرودگاهی داریم که یکی «هاب هواپیمایی» و دیگری «هاب گردشگری» است، به‌عنوان‌مثال فرودگاه فرانکفورت آلمان، اسخیپهول هلند، هیترو لندن، شارل‌دوگل پاریس و آتلانتای آمریکا، هاب‌های هواپیمایی است که پروازها به آنجا وارد و سپس ازآنجا توزیع می‌شود.

اسفندیاری اظهار کرد:‌ در توسعه فرودگاه‌ها با مزیت گردشگری لازم است توسعه ترمینال‌ها، ارتقاء خدمات و کیفیت، تمیزی فرودگاه، امکان برقراری شبکه پرواز از همه نقاط کشور و همچنین نیازهای گردشگر، مورد توجه قرار گیرد.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها در امور فرودگاه‌ها با تأکید بر ضرورت توسعه فرودگاه‌ها، گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برنامه‌ریزی جامعی کرده است تا فرودگاه‌ شهرهایی که مقاصد گردشگری هستند، از منظر گردشگری توسعه یابد، ضمن آنکه خدمات و فعالیت‌های آن ارتقاء یابد.



منبع: صما