کد خبر: ۴۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷ 14 October 2018

روند کاهشی نرخ بلیت‌های خارجی ادامه دارد

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران بابیان اینکه با توجه به کاهش نرخ ارز قیمت بلیت‌های هوایی خارجی کاهش داشته است گفت: این کاهش محسوس بوده و ازآنجایی‌که نرخ این بلیت‌ها به‌صورت دلار بوده با نوسانان الاکلنگی ارز با کاهش روبرو شده‌اند.
به گزارش سازه نیوز، محمد طاهری بابیان مطلب فوق افزود: در حال حاضر بلیت هزار دلاری یک مسیر هوایی خارجی که 14 میلیون بوده (بر اساس دلار 14 هزارتومانی) به 9 میلیون (با دلار 9 هزارتومانی) به فروش می‌رسد.
وی بابیان اینکه بیشتر تغییرات نرخ بلیت‌ها مربوط به بلیت‌های سفرهای خارجی بوده است گفت: حال نوبت آن است که ایرلاین‌های دست از تغییر قیمت بلیت‌های داخلی بردارند. چراکه در حال حاضر ایرلاین‌ها با گردهمایی های ماهانه خود دست به تغییر قیمت می زنند.

طاهری گفت: بیشتر ایرلاین‌ها عضو یاتا (سازمان جهانی نظارت بر شرکت‌های و آژانس‌های هوایی) هستند نرخ بلیت‌های موردنظر خود را با توجه به میزان تقاضا افزایش می‌دهند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: در حال حاضر اوضاع آژانس‌های مسافرتی در شرایط بدی قرار دارد و افزایش قیمت بلیت‌ها باعث شده شغل این حوزه‌ها به ورطه ورشکستگی کشیده شود.

وی گفت: در حال حاضر بخش اعظمی از آژانس‌های مسافرتی هوایی در بدترین شرایط فعالیت می‌کند و بقای آن‌ها فنای طمع‌ورزی‌های ایرلاین‌ها شده است.

طاهری درنهایت گفت: باید حواسمان به موضوع صنعت حمل‌ونقل هوایی و گردشگری باشد. اگرچه معتقدیم که صنعت هواپیمایی به وجود مسافر زنده است، پس اگر قیمت‌ها منجر به کاهش سفر شود حتماً به گردشگری و صنعت هواپیمایی لطمه می‌زند. چنانچه در ماه‌های گذشته شاهد این رویداد بوده ایم.



منبع: صما