کد خبر: ۴۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷ 17 October 2018

هیجانات بازار مسکن با ثبات نرخ دلار فروکش می‌کند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه هیجانات موجود در بازار موجب افزایش قیمت و رکود مسکن شده است، گفت: اگر نرخ دلار به ثبات برسد بازار مسکن به شرایط سال قبل خود برمی‌گردد.
به گزارش سازه نیوز، رسول جهانگیری در خصوص آخرین شرایط بازار مسکن، اظهار کرد: هیجانات بازار مسکن ناشی از نوسانات نرخ ارز و ترس مردم از کاهش ارزش پول ملی، سرمایه‌ها بعد از سکه و دلار راهی بازار مسکن شد.

وی با بیان اینکه هیجانات موجود در بازار موجب افزایش قیمت و رکود مسکن شده است، تأکید کرد: متأسفانه افزایش قیمت مسکن موجب رونق بازار مسکن نشد، اما با ثبات نرخ ارز، بازار مسکن تعادل خود را به دست خواهد آورد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان این‌که با وجود افزایش قیمت بازار مسکن در سه تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش معاملات مسکن هستیم، تصریح کرد: متأسفانه رشد قیمت مسکن در عمل موجب رونق خریدوفروش و افزایش مراجعه مردم برای گرفتن پروانه ساخت از شهرداری‌ها نشد.

جهانگیری با اشاره به موج روانی بازار مسکن، تأکید کرد: باثبات بازار ارز، بازار مسکن به ثبات قبل از نوسانات خود برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه قیمت بازار مسکن همانند سکه و طلا روزانه تعیین نمی‌شود و هیجان و یا ثبات آن چند ماه به‌طور می‌انجامد، پیش‌بینی کرد: اگر نرخ دلار به ثبات برسد بازار مسکن به شرایط سال قبل خود برمی‌گردد و تنها افزایش هیجانی قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در خصوص رونق بازار مسکن، گفت: اگر موج هیجانی بازار مسکن فروکش کند مردم با آرامش فکری و بدون روزشماری قیمت‌ها می‌توانند بعد از ثبات، خریدوفروش کند.

وی در خصوص افزایش نرخ مصالح ساختمانی و تأثیر آن بر بازار مسکن، اظهار کرد: افزایش نرخ مصالح ساختمانی در گرانی مسکن تأثیرگذار است، اما به دلیل افزایش بیش‌ازحد قیمت‌ها، گرانی این مصالح در افزایش‌های قبلی دیده‌شده، هم‌چنین به دنبال کاهش قدرت خرید مردم، در عمل مسکن کشش افزایش دوباره قیمت را ندارد.



منبع: ایسنا