کد خبر: ۴۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ 28 October 2018

تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در خوزستان

مانور پدافند شیمیایی در منطقه ویژه پتروشیمی، همچنین مانور دیگر پتروشیمی درخصوص حملات سایبری، مانور نشت کلر در تصفیه‌خانه آبفا دزفول و مانور برگزاری دوره ممیزی با محوریت انفجار در مناطق و شریان‌های عمومی توسط هلال احمر استان از دیگر مانورهایی هستند که توسط سازمان‌های مختلف برگزار می‌شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان برنامه‌های هفته پدافند در استان را تشریح کرد. 

سعید فیوضی  در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل، اظهار کرد: هفته پدافند امسال از 8 تا ۱۴ آبان‌ماه برگزار می‌شود. شعار امسال نیز افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی است. در هفته پدافند برنامه‌هایی در قالب همایش، رزمایش، سمینار، برگزاری دوره‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه برگزار می‌شود. امسال برای هفته پدافند حدود ۹۰ برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد که از این تعداد ۵۰ برنامه شاخص هستند. 

وی افزود: سازمان پدافند غیرعامل در سال ۸۲ به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد و در هشتم آبان‌ماه سال ۹۰ نیز وارد تقویم کشور شد. فلسفه وجود سازمان پدافند غیرعامل به دلیل تهدیدهای نظامی، بمب‌گذاری و ... بوده است. امروز بعد از مدت‌ها دشمن سیاست خود را تغییر داده و به جنگ نرم روی آورده است. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان گفت: سازمان پدافند غیرعامل موجودیت خود را به اثبات رسانده است. این سازمان برای مقابله با تهدیدهای غیرمسلحانه دشمن و در واقع نوعی دفاع صلح‌آمیز برای مقابله با تهدیدهای نوین دشمن است. به کارگیری مجموعه اقدامات غیرمسلحانه برای مقابله با تهدیدهای دشمن از طریق افزایش بازدارندگی، مصون‌سازی و ارتقای پایداری ملی در مقابل تهدیدهای دشمن از جمله کارهایی است که پدافند غیرعامل انجام می‌دهد.

فیوضی تصریح کرد: اکنون به دنبال آن هستیم که تهدیدهای دشمن را به حداقل برسانیم. اتفاقاتی که در سیستم سایبری دشمن رخ می‌دهد همان تهدیدهای نوین است که سازمان پدافند غیرعامل تلاش دارد این تهدیدها را به حداقل برساند. سازمان پدافند غیرعامل سازمان حکومتی است که رسالت سنگینی را در شرایط کنونی بر عهده دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: در هفته پدافند برنامه‌هایی اجرا می‌شوند تا آماده‌سازی دستگاه‌ها را برای مقابله با تهدیدها بالا ببریم. مهم‌ترین برنامه‌های این هفته شامل پنج سمینار، ۲۰ مانور، ۱۹ کلاس آموزشی و برگزاری نمایشگاه و چهار همایش است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان ادامه داد: مانور اداره‌کل دامپزشکی استان با موضوع بیوتروریسم، مانور دانشگاه با موضوع اپیدمی بیماری‌های گوارشی، سه مانور توسط سازمان آب و برق، مانور سایبری و یک کارگاه آموزشی با همکاری آبفای استان، مانور تخلیه اضطراری مسافران حادثه دیده در شرایط بحرانی با همکاری شرکت راه آهن زاگرس و مانور مناطق نفت خیز با موضوع اقدامات خرابکارانه از جمله مانورهایی هستند که در هفته پدافند برگزار می‌شوند. 

فیوضی افزود: مانور پدافند شیمیایی در منطقه ویژه پتروشیمی، همچنین مانور دیگر پتروشیمی درخصوص حملات سایبری، مانور نشت کلر در تصفیه‌خانه آبفا دزفول و مانور برگزاری دوره ممیزی با محوریت انفجار در مناطق و شریان‌های عمومی توسط هلال احمر استان از دیگر مانورهایی هستند که توسط سازمان‌های مختلف برگزار می‌شوند.

وی درخصوص برنامه‌های آموزشی که در هفته پدافند برگزار می‌شوند، گفت: برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان اداره راه و شهرسازی، برگزاری دوره آموزشی خیابانی برای مردم با موضوع آشنایی با الزامات و مفاهیم اصول پدافند غیرعامل توسط شهرداری ماهشهر، برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل برای کارکنان شهرداری آبادان و برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان شرکت نفت آبادان، از برنامه‌های آموزشی هستند که در این هفته برگزار می‌شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان تصریح کرد: انجمن پدافند غیرعامل استان نشست‌های مختلفی با موضوع آشنایی با پدافند غیرعامل برگزار می‌کند. نشست تخصصی با موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر در دانشگاه شهید چمران اهواز، برگزاری دوره آموزشی شهرداران سراسر استان با موضوع الزامات پدافند غیرعامل در بافت شهری، رونمایی از سازه طراحی شده توسط انجمن علمی پدافند غیرعامل استان، برپایی نمایشگاه شهرداری اهواز برای عموم و برگزاری غرفه تخصصی در استانداری از دیگر برنامه‌های ما هستند.

فیوضی ادامه داد: همچنین برخی اقدامات به صورت مستمر در سراسر استان برگزار می‌شوند. انجام تبلیغات محیطی، توزیع تراکت و پخش پوستر و بروشور، استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب، پخش برنامه‌های مختلف از رسانه ملی، دیدار با علما توسط مدیرکل پدافند و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با موضوع پدافند غیرعامل از جمله این اقدامات هستند. 

وی خاطرنشان‌کرد: تهدیدهای اقتصادی از دیگر اقدامات دشمن برای ایجاد فشار اقتصادی است که در این زمینه نیز اقداماتی به منظور کنترل بازار و اقدامات بازدارنده در دستور کار قرار دارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پدافند غیر عامل