کد خبر: ۴۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ 10 November 2018

بازار مسکن در رکود به سر می برد

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: حباب قیمتی در بازار مسکن وجود ندارد و این بازار در حالت رکود به سر می‌برد.
به گزارش سازه نیوز، فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه شرایط کنونی بازار مسکن نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت شده است، گفت: تابستان امسال به نظر می‌رسید که بازار مسکن از حالت رکود خارج شده؛ اما نه تنها از رکود خارج نشد بلکه این بازار وارد دوران رکود تورمی شد.

وی ادامه داد: در سه ماه تابستان تعداد معاملات بازار مسکن افزایش یافته بود که این به معنای خروج رکود از صنعت ساختمان نیست، بلکه تنها حجم معاملات افزایش یافت.

پورحاجت اظهار کرد: شرایط فعلی بازار مسکن  یک شرایط بسیار سخت، پیچیده، مبهم و غیر قابل پیش‌بینی است و انگیزه‌ای بین تولیدکنندکان برای تولید مسکن وجود ندارد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور تأکید کرد: بی ثباتی ایجاد شده و اقتصاد کلان در حوزه بازار مسکن تأثیرگذار بوده و این بازار باید به دور از صحبت‌های غیرکارشناسی و غیر واقعی قرار گیرد تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن شویم.

وی توضیح داد: صحبت‌های غیر کارشناسی با بازار مسکن مطابق نیست و در برخی از موارد اعلام می‌شود که این بازار دچار حباب قیمتی شده و این در حالی است که قیمت‌ها در بازار حباب‌گونه نیست و کاملا واقعی است.

پورحاجت‌ در پایان گفت: هزینه‌های تولید مسکن در کشور افزایش یافته و دولت باید با استفاده از برنامه‌ریزی‌های دقیق و بخش خصوصی بتواند شرایط این بازار را در کشور تغییر دهد.