کد خبر: ۴۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷ 22 November 2018

هرس نکردن درختان آمار بیماران را بالا برد

استاندار خوزستان در نشست خبری که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد  ضمن عرض تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص)  و آغاز هفته وحدت ،گفت: با توجه به هفته وحدت نباید بین سلایق مختلف یک استان ،حوزه و رسانه ها اختلافی بیوفتد باید نماد یک رنگی و یک دلی در بین همه برقرار شود.
 
بامداد زاگرس، معصومه مطشر: غلامرضا شریعتی به سفر دو روزه  دکتر اسحاق جهانگیری اشاره کرد و افزود : در این سفر تصفیه خانه شرق اهواز و خط دوم آبرسانی غدیر رسما به بهره برداری رسید ،همچنین فاز دوم پروژه آبرسانی غدیر نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد : فاز اول طرح ۵۵۰هزار هکتاری تکمیل شد ،این فاز ۲۹۵ هزار هکتار است که عمده آن نیز زیر کشت است و فاز دوم هم درحال پیگیری است که امیدواریم ۵۵۰ هزار هکتار به سرانجام برسد.

شریعتی با اشاره به رابطه نمایندگان مجلس و استانداری خوزستان بیان کرد: یک رابطه ای دو طرفه در این حوزه وجود دارد و موارد بسیاری وجود دارد که نمایندگان مخالف نظرات ما هستند اما اینگونه نیست که نظرات خود را تحمیل کنند بلکه مباحث پس از بحث و بررسی به جمع بندیو نتیجه میرسد.اینکه همه چیز را برای خودمان بخواهیم صحیح نیست و باید حق اظهار نظر را به همه داد.
استاندار خوزستان بر اهمیت نقد عملکرد تاکید کرد و گفت:  بایدخودمان را نقد کنیم و نقد ها را نیز بپذیریم تا اصلاح صورت گیرد من نه تنها انتقادات بلکه به تهمت ها هم واکنش نشان نمیدهم و معتقدم رسانه باید آزاد باشد و احساس نگرانی نداشته باشد.
شریعتی درباره نرخ بیکاری در استان اظهار کرد : نرخ بیکاری فصلی برآوردی محاسبه می شود و آمار موثق مربوط به این نرخ هر پنج سال یک بار اعلام میشود.
وس با بیان اینکه پارسال ،۶٥ هزار نفر در استان بیمه شدندتوضیح داد: در حوزه نرخ بیکاری سازمان برنامه و بودجه نباید آمار را به صورت خام ارایه کند.

شریعتی بیان کرد: این موضوع که استان خوزستان مهاجر فرصت است صحت دارد اما فضایی منفی است که همه آن با حقیقت سازگاری ندارد ،در کشور فضای منفی در خصوص خوزستان به گونه ای باز تولید و منتشر می شود که هر کس آن را ببیند رغبش به خوزستان کم می شود این در حالی است  که هم اکنون نیز از استان های مجاور افراد بسیاری برای کار به خوزستان می آیند.
 استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز بیان کرد :  این موزه در حال طی کردن رویداد و مراحل قضایی خود است و در این خصوص توصیه ها و صحبت هایی نیز داشته ایم ،امیدواریم حکم آن صادر شود چرا که در هر صورت ما آماده کمک و حمایت هستیم تا این موزه به اهلش باز گردد.
وی در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت:قانون منع به کارگیری بازنشستگان در استانداری خوزستان تنها شامل حال فرامند هاشمی زاده،معاون عمرانی استانداری می شود که وی چندین بار تاکنرن استعفا داده است و از ۲۶ آبان سال جاری دیگر مسئولیتی در استانداری نداردو از استانداری خوزستان رفته ایت و جایگزین آنها اعاده به خدمت شده اند.طبق ابلاغیه وزیر محترم کشور به تمامی کشور ها ،افراد با مدرک فوق لیسانس تا سن ۳۵ سالگی میتوانند بازنشسته شوند.
شریعتی در پاسخ به این سوال که آیا خوزستان به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده، بیان کرد: این موضوع امری نسبی است و نمیتوان با قاطعیت این را گفت اما در مجموع خوزستان  ظرفیت بسیار بالایی داردو تلاش میشود در حد بضاعت نیز به آن توجه شود.
وی با اشاره به پروژه های اقتصادی که در استان در حال شکل گیری است افزود: پالایشگاه بید بلند دو با اعتبار بالغ بر ۳.۲ میلیارد دلار،پتروشیمی مسجد سلیمان با اعتبار ۸۵۰ میلیون یورو و فولاد شهید جهان آرا با اعتبار ۳۰۰ میلیون یورو سال آینده به بهره برداری میرسند.
استاندار خوزستان اظهار کرد: بخش اول فاز دو پالایشگاه نفت آبادان با اعتبار ۱.۲ میلیارد دلار و بخش دوم این فاز با اعتبار ۱۰۷ میلیارد دلار در دست انجام است ،همچنین خط نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق غرب کارون نیز در حال اجرا است و این نیروگاه آماده بهره برداری است.
وی افزود: بیمارستان های باغملک،بهبهان و دزفول ،کارخانجات قند ،کاغذ سازی کنسانتره بخش خصوصی اندیمشک و تصفیه خانه های پنج شهرستان آبادان ،خرمشهر،ماهشهر،بندر امام و شادگان نیز در حال ساخت می باشند.

 وی با اشاره به مشکلات کشت و صنعت  نیشکر هفت تپه گفت: این کارخانه خط تولید قدیمی و نیروی مازاد دارد اما تمهیداتی برای برون رفت این شرکت از مشکلات در نظر گرفته شده است و مشکلات آن در حال حل شدن است.
شریعتی افزود: به گفته مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اورحال در این کارخانه به شکلی است که در ۳۵ سال گذشته تاکنون انجام نشده و با این اورهال کارخانه قدیم به یک کارخانه جدید تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: بودجه استان در سال ۹۷ نسبت به پارسال در بودجه دولت ،۱۵ درصد و در بودجه مجلس ۱۸ درصد رشد داشته است.
استاندار خوزستان درباره خبر کودک ازاری در شوشتر گفت: بیش از رسانه ای شدن این خبر کارهای قضایی و انتظامی این موضوع در حال پیگیری بود و به طور کلی فرد متجاوز از افرادی شناخته شده بود که مشکلات روانی دارد و بارها به مراکز روان درمانی مراجعه کرده بود ولی متاسفانه هر بار فرار میکرد.
وی تصریح کرد: موضوع حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز نیز همچنان در دست بررسی است و تاکنون ادامه گروه های تروریستی شناسایی و دستگیر شدند.
شریعتی ادامه داد: پروژه بندر خشک اندیمشک،پروژه های آب و اقدامات دیگری در شهر های مختلف استان در دست انجام است که نمیشود این کارها را از نظر دور داشت.
وی گفت: کارخانجات استان بیش از پنجاه سال سابقه دارند برای همین خطوط تولیدشان قدیمی است و لزوم اصلاح تدریجی آنها بسیار احساس میشود.
استاندار خوزستان با بیان اینکه با تکیه بر مجوز هایی که دولت برای گروه ملی صنعتی فولاد ایران صادر کرده ،مشکلات این واحد کارگری به تدریج حل می شود،افزود: با توجه به شرایطی که برای گروه ملی ایجاد شده چرخ این واحد صنعتی در حال راه افتادن است.
وی ادامه داد: بیش از این کارخانه نورد لوله اهواز مشکلاتی داشت که با یک کار مدیریتی و تامین مواد اولیه مشکل حل شد ،در گرچه ملی صنعتی فولاد ایران نیز این کار صورت گرفته است.
شریعتی بیان کرد:‌ سال گذشته برای گروه ملی تامین مواد اولیه انجام شد و از بانک نیز یک میلیارد ریال ضمانت نامه گرفته شد و از وزارت صنعت ،معدن و تجارت مجوز دریافت شد تا خارج از بورس مواز اولیه به آن تعلق بگیرد اما از آن جایی که زیان انباشته آن زیاد است و خط تولید قدیمی است،قیمت تمام شده محصولاتش بالاتر محاسبه شد و اگر بنا باشد در بورس فروخته شود با زیان روبه رو می شود.
شریعتی گفت: دو روز پیش توانستیم وزارت معدن ،صنعت و تجارت را قانع کنیم تا با توجه به شرایط خاص،گروه ملی خارج از بورس تولیدش را به فروش برساند ،دولت اجازه هایی را برای گروه ملی صادر کرده که برای هیچ واحد صنعتی دیگری در کشور صادر نکرده است.
وی ادامه داد: در حال حاظر گروه ملی میتواند محصولش را در بازار آزاد به فروش برساند و به تدریج مشکلات حل شود.
وی عامل مشکلات تنفسی در خوزستان را درختان کنکارپوس اعلام کرد و افزود: پیش از اینکه عامل اصلی که درختان کنکارپوس بودند،شناسایی شوند ،هرس آنها در دستور کار قرار گرفت البته نمیتوان همه این درختان را از بین برد اما با اقداماتی مانند هرس ،آنها را کنترل میکنیم.
شریعتی تصریح کرد: به خاطر خشکسالی هرس این درختان امسال کمتر انجام شد برای همین مراجعه کنندگان به بیمارستان ها در مقایسه با سال گذشته رشد داشته اند ولی به طور کلی در سال های اخیر در مقایسه با سال های ۹۲و ۹۳ تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.
وی به افزایش عقرب زدگی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه غقرب زدگی در استان زیاد شده پاد زهر آن نیز موجود است و بهداشت به مقدار لازم این پادزهر را توزیع میکنند بنابراین نباید مشکلی در این مورد وجود داشته باشد.
استاندار در آخر با بیان اینکه اربعین امسال با امنیت کامل برگزار شد توضیح داد: شاید دشمنان بخواهند حوادث تروریستی دیگری در استان را رقم بزنند اما نیروهای امنیتی،اطلاعاتی و و انتظامی با جدیت و تیز هوشی جلوی آنها را خواهند گرفت.
[۱۱/۲۲،‏ ۱۹:۴۳] Kivanii: شریعتی گفت: دولت سهم خود را در بخش مترو اهواز پرداخت کرده است ولی شهرداری تاکنون سهم خود را نپرداخته و اکنون به تفاهماتی در این خصوص رسیده ایم و قرار بر این شد تا شهرداری املاکی را در اختیارمان قرار دهد تا تلاش شود مسئله مترو اهواز نیز حل بشود.
استاندار خوزستان در مورد تغییر ناگهانی مدیر کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: پاسخ این سوال را باید از رییس سازمان میراث فرهنگی کشور جویا بشوید اما باید بگوییم که ما بر حضور مدیر بومی تاکید داریم.