کد خبر: ۴۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ 26 November 2018

حس خوب یک شادی

روز پنجشنبه 24 آبان ماه سروش کماجیان و دوستانش در جشن بزرگ مهربانی میزبان کودکان کار بودند و شبی به یادماندنی را برای آن ها رقم زدند.

حمایت از حقوق کودکان به ویژه کودکان محروم و کودکانی که در معرض آسیب‏‌های ناشی از بحران‏‌ها و نابسامانی‏‌های اجتماعی و حوادث طبیعی هستند، وظیفه‏‌ای است انسانی اجتماعی که بر عهده‌‏ی یکایک افراد، سازمان‏‌ها و نهادها است. بی‌‏تردید بدون توجه کافی به حقوق کودکان و سرمایه‏‌گذاری و برنامه‌‏ریزی در امر آموزش، بهداشت و ارتقای سطح زندگی آنان امیدی برای دستیابی به دنیایی بهتر وجود ندارد.

روز پنجشنبه 24 آبان ماه سروش کماجیان و دوستانش در جشن بزرگ مهربانی میزبان کودکان کار بودند و شبی به یادماندنی را برای آن ها رقم زدند و با توجه به فرارسیدن فصل سرما کاپشن هایی به عنوان هدیه و همچنین هدایایی دیگر در نظر گرفته شد، برای شاد کردن دل این کودکان نیازی نیست یک شهر را تعطیل کرد بلکه با همین هدایای ارزشمند و یک جشن کوچک آن ها غرق در شادی می شوند و اینگونه است که مهربانی کردن را یاد می گیرند.

این روز همه دعوت بودند کودکان با شادی وصف ناپذیری وارد شدند، باد بادک های رنگی با دنباله های فریبنده نشانه هایی بود از کودکی که در فضای در نظر گرفته شده برای جشن قرار گرفت. صحنه کوچکی هم برای اجرای برنامه توسط گروه های هنری در نظر گرفته شده بود. کودکان آمدند تا شادی کنند، کودکی کنند و آن شب را برای خودشان داشته باشد، گویی اولین باری است که این کودکان شادی می کنند.

کودکان کار و کودکان در معرض آسیب بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت، جنسیت، رنگ، نژاد و مذهب در کنار یکدیگر جمع شده اند، جشن بزرگ مهربانی صرفاً یک جشن نبود بلکه این تلاش‌ها بیشتر برای بیدار کردن جامعه از صدای خاموش این کودکان در معرض آسیب در محیط خیابان‌ها است که چشم ما هر روز به این معضل عادت می‌کند و ساده از کنار آن‌ها رد می‌شود.

به امید آنکه روزی برسد که هیچ کودکی مورد آزار قرار نگیرد و مجبور نباشد تا به جای تحصیل کردن که حق اوست، کار کند.