کد خبر: ۴۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ 02 December 2018

افزایش قلمرو عمومی در شهر

شهردار تهران گفت: افزایش قلمرو عمومی که یکی از مصادیق عدالت در شهر است، از اولویت های ما در شهرداری خواهد بود.
به گزارش سازه نیوز، پیروز حناچی در جلسه علنی روز یکشنبه با بیان اینکه ما در ادبیات و تاریخ ایران قدمت تاریخی داریم که می تواند نقشه راه ما باشد گفت: آنچه ما با آن سر و کار داریم به اشکال مختلف در تاریخ تکرار شده است.

وی با اشاره به برنامه هایی که در صحن شورا ارائه کرده است گفت: شعار من تهران شهری برای همه بود. یعنی تهران شهری است برای هر کسی که در آن زندگی می کند و جان دارد.

حناچی با تشکر از اعضای شورای شهر که به وی اعتماد کردند گفت: امیدوارم شرمنده اعتماد مردم تهران نباشم و بابت این اعتماد از مقام معظم رهبری، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، نمایندگان تهران در مجلس، آقایان مطهری، عارف، اهالی رسانه، همرزمان در 8 سال دفاع مقدس تشکر می کنم.

شهردار تهران با بیان اینکه تلاش می کنیم قانون مداری و ضابطه مندی در شهر حاکم شود، یادآور شد: همانطور که در متن سوگندنامه قسم یادکردم شایسته سالاری در انتخاب همکاران و اهتمام و توجه به جوانان در بدنه تخصصی شهرداری تهران در دستور کار من خواهد بود.

حناچی شفافیت سیاست ها و عملکرد ها و قراردادها را از دیگر اولویت های خود دانست و تصریح کرد: اگر از ظرفیت قانونی ترک تشریفات استفاده کنیم دلایل آن را اعلام خواهیم کرد و رابطه من با شورا تعاملی قانونی و برادرانه است.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به رسانه و جلب مشارکت برای حل مشکلات پایتخت از دیگر برنامه های ما در شهرداری است، اظهار داشت: از همکاری سازمان های مردم نهاد نیز استفاده خواهیم کرد.

شهردار تهران ادامه داد: توجه به ابعاد پایدار درآمدهای شهری و استفاده حداکثری از بضاعت تخصصی داخلی در اداره امور کلان شهرها و تلاش برای ارائه لوایح موثر در کمیسیون کلان شهرها توسط شورای عالی استانها از دیگر برنامه های ماست.

وی با تأکید بر اینکه افزایش قلمرو عمومی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کرد، اظهار داشت: از حداکثر ظرفیت علمی در اداره امور شهر استفاده می کنیم. نمی گویم تهران را به بهشت تبدیل می کنیم اما در قدم اول از تخریب آن جلوگیری می کنیم ودر جهت درست برمی داریم.

شهردار تهران با بیان اینکه کارگاه های غیر لازم در سطح شهر جمع آوری می شود اظهار داشت: پیمانکاران بدشان نمی آید فضای زیادی را به عنوان کارگاه و انبار استفاده کنند اما ما کارگاه های غیر لازم را جمع آوری و کارگاه میانه میدان هفت تیر را که مایه خجالت بود را به سرعت جمع کردیم.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات تهران از جنس حاکمیتی شده است، خاطرنشان کرد: این مشکلات را باید با همکاری نهادهای مختلف حل کنیم.

حناچی تصریح کرد: زادگاه من تهران است اما مانند تمام تهرانی ها ریشه ای شهرستانی هم دارم اما در تهران بزرگ شده ام. کوچه های این شهر را می شناسم. با سوابق و تاریخ آن آشنا هستم و تمام تلاش خود را خواهم کرد تا با استفاده از این شناخت، مشکلات را حل کنم.

شهردار تهران هفته بسیج را یادآور خاطرات امام و شهدا دانست و ابراز امیداری کرد شرمنده این بزرگان نباشیم.



منبع: مهر