کد خبر: ۴۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ 03 December 2018
یک کارآفرین خوزستانی:

97، سالی پر فراز و نشیب برای تولیدکنندگان و کارآفرینان بوده است

یک کارآفرین خوزستانی با بیان این‌که در این شرایط اقتصادی اگر منتظر باشیم تا شرایط برای فعالیت ما بهبود پیدا کند، یک تصور واهی است، گفت: کارآفرینان باید شرایط موجود اقتصادی کشور را بسنجند و متناسب با این شرایط یک راه حل را برای ادامه فعالیت خود ارائه دهند.

غلامرضا نورآبادی با حضور در غرفه ایسنا در هشتمین نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی، تولیدی و خدمات فنی مهندسی خوزستان اظهار کرد: مشکلات واحدهای تولیدی همیشه وجود دارد و نمی‌توان روزی بیان کرد که این مشکلات به پایان رسیده است. 

وی افزود: در سال 97 فراز و نشیب برای واحدهای تولیدی و کارآفرینان زیاد بوده است. در ابتدای سال با رکود مواجه بودیم و زمانی که بازار رو به رونق رفت به یکباره با مشکلات ارزی مواجه شدیم که مجددا شرایط را برای تولید کنندگان و کارآفرینان دشوار کرد.

مدیرعامل شرکت پیشگام پلاست اهواز تصریح کرد: در زمانی که مشکلات ارزی وجود نداشت، به راحتی کار صادرات انجام می‌گرفت و شرایط برای تولیدکنندگان بسیار مناسب بود اما به یکباره با صادر کردن یک بخشنامه شاهد به وجود آمدن مشکلاتی در بحث صادرات برای واحدهای تولیدی بودیم که مجددا شرایط را برای فعالیت سخت کرد.

نورآبادی عنوان کرد: تولیدکنندگان و کارآفرینان در این شرایط اقتصادی اگر بخواهند منتظر بایستند تا شرایط برای فعالیت آن‌ها بهبود پیدا کند، یک تصور واهی است. کارآفرینان باید شرایط موجود اقتصادی کشور را بسنجند و متناسب با این شرایط یک راه حل را برای ادامه فعالیت خود ارائه دهند.

وی ادامه داد: کارآفرینان باید بر اساس شرایطی که در اقتصاد کشور وجود دارد، راه حلی برای تولید و فروش محصولات خود ارائه دهند و به تولید بپردازند تا چرخ تولید کشور بچرخد و شرایط برای ادامه فعالیت آن‌ها نیز بهبود پیدا کند.

این تولید کننده با بیان این‌که مهمترین عامل برای یک تولید کننده فروش محصول است، گفت: در برخی از زمان‌ها شرایط به شکلی می‌شود که امکان صادرات محصولات وجود دارد و می‌توان تولیدات را صادر کرد اما در برخی از زمان‌ها نیز که امکان صادرات نیست، تولیدکننده نباید ناامید شود و تولیدات خود را در جایی دیگر عرضه کند.

نورآبادی خاطرنشان کرد: باید اطلاعات یک تولیدکننده همیشه به روز باشد تا بتواند در هر شرایطی بحث چرخش مالی شرکت خود را پیش ببرد و مشکلاتی که بر سر راهش ظاهر می‌شوند را پشت سر بگذارد.

این کارآفرین خوزستانی با بیان این‌که بحث بیکاری در کشور به دو مساله مدیریت دولتی و همچنین فرهنگ کار جامعه مرتبط است، گفت: مدیریت انجام گرفته در کشور به شکلی بوده که باعث شده تا زمینه اشتغال برای نیروی جوان به خوبی فراهم نشود. همچنین فرهنگ کار نیز در جامعه صحیح نیست به شکلی که نیروی جوان پس از تحصیل انتظار دارد که پشت میز بنشیند و مدیریت کند.
منبع: ایسنا